Pregled bibliografske jedinice broj: 875999
Stručni suradnici i razvojna djelatnost
Stručni suradnici i razvojna djelatnost // Propisi praksa, XIV (1983), 6-7; 46-49 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 875999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručni suradnici i razvojna djelatnost
(Professional associates and development activities)
Autori
Silov ; Mile
Izvornik
Propisi praksa (0350-9443) XIV
(1983), 6-7;
46-49
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
škola ; stručni suradnici ; razvojna djelatnost ; školski pedagog ; ideja usmjeravanja ; podjela rada ; specijalizacija i integracija ; pedagoška tehnokracija
(school ; expert associates ; development activity ; school pedagogue ; the idea of routing ; division of labor ; specialization and integration ; pedagogical technocracy)
Sažetak
Autor razmatra temeljna pitanja na relaciji stručni suradnici i razvojna djelatnost. Zagovara kritičku valorizaciju dosadašnjih postignuća i iskustava u radu stručnih suradnika u školskom sustavu. U školskim sustavima drugih zemalja postoje specijalizirani stručnjaci: psiholozi, pedagozi, socijalni radnici i dr. Obrazovni profil školskog pedagoga u Hrvatskoj najviše odgovara profilu školskog savjetnika (school counsellor). Autor djelatnost stručnih suradnika definira pomoću ideje usmjeravanja (savjetovanja, orijentacije, vođenja) i stručno-razvojne djelatnosti. Odnos između stručnih suradnika i razvojne djelatnosti autor prikazuje grafički (shema na str. 47). Grafički prikaz objašnjava pomoću odgovora na pet pitanja: što postoji ; tko može i treba opredmećivati ideju usmjeravanja ; kako stručni suradnici opredmećuju ideju usmjeravanja ; gdje se opredmećuje ideja usmjeravanja i zašto realiziramo ideju usmjeravanja? Autor još raspravlja o budućnosti stručnih suradnika u školskom sustavu ; suprostavljenim koncepcijama koje objašnjavaju smisao i budućnost stručnih suradnika (specijalizacija ili integracija) i moguću pojavu pedagoške tehnokracije u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)