Pregled bibliografske jedinice broj: 875947
Ideja ljudskih prava i odgoj djeteta. U povodu velikih obljetnica: 40 godina Deklaracije o pravima djeteta i 10 godina Konvencije o pravima djeteta
Ideja ljudskih prava i odgoj djeteta. U povodu velikih obljetnica: 40 godina Deklaracije o pravima djeteta i 10 godina Konvencije o pravima djeteta // Napredak (Zagreb), 140 (1999), 4; 437-445 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 875947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ideja ljudskih prava i odgoj djeteta. U povodu velikih obljetnica: 40 godina Deklaracije o pravima djeteta i 10 godina Konvencije o pravima djeteta
(The idea of human rights and the education of child. On two great anniversaries: 40 years of the Declaration on the child's rights and 10 years of the Convention on the child's rights)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 140
(1999), 4;
437-445
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
ideja ljudskih prava ; ljudska prava ; pojam djeteta ; bit odgoja ; odgoj za ljudska prava
(the idea of human rights ; human rights ; the term of the child ; essence of education of education ; Human rights education)
Sažetak
Ovaj je rad dopunjena varijanta referata kojeg je autor priopćio na 5. međunarodnom znanstvenom skup "Rehabilitacija i inkluzija" u organizaciji Fakulteta za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu, 23.–26. rujna 1997. godine. Velike obljetnice (40 godina Deklaracije o pravima djeteta i 10 godina Konvencije o pravima djeteta) bile su autoru povod za raspravu o odnosu između ideje ljudskih prava i odgoja djeteta. Prava djeteta određuju njegove potreba, ono što je važno za njegov tjelesni i psihički razvitak te mogućnosti društva. Svoja prava dijete ostvaruje bez razlike na rasu, naciju, jezik, spol, religiju, običaje, socijalno porijeklo, imovinsko stanje i političko uvjerenje. Dječja prava mogu biti: osobna, zdravstvena, odgojna, kulturna, društvena, socijalna i zakonodavna. Odgoj može biti smisleni i planirani put učenja ljudskih prava. Tako određen odgoj može promijeniti poimanje odgojnog ideala, ciljeva i zadataka odgoja i biti prepreka tehnizaciji ljudskih odnosa. Odgoj utemeljen na ideji ljudskih prava može poticati razvoj svijesti o međuodnosu prava i dužnosti djeteta i upitnosti liberalnih shvaćanja o ostvarivanju prava bez obzira na društvene uvjete. Poučavanje i učenje ljudskih prava moguće je u različitim odgojnim situacijama uz napomenu da svaka od tih situacija (obitelj, škola, crkva, mediji i dr.) imaju svoje metodičke posebnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija