Pregled bibliografske jedinice broj: 875766
Za suvremenije određenje savjetodavnog rada
Za suvremenije određenje savjetodavnog rada // Pedagogija, 24 (XLII) (1988), 3; 274-279 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 875766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Za suvremenije određenje savjetodavnog rada
(For a more contemporary definition of counseling work)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Pedagogija (0031-3807) 24 (XLII)
(1988), 3;
274-279
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
savjetodavni rad ; školsko savjetovalište ; škola ; školska savjetodavna služba ; pedagoška tehnokracija
(advisory work ; school counseling center ; school ; school counselling service ; pedagogical technocracy)
Sažetak
Autor je prvo pojasnio povijest razvoja savjetodavnog rada u svijetu. Zatim je odgovorio na pitanje što je školsko savjetovalište. Savjetodavni rad nastaje opredmećivanjem ideje savjetovanja. Autor kritički promatra početke savjetodavnog rada (F. Parsons, 1909). Smatra da je taj oblik ljudskog rada nastao kao posljedica otuđenog rada. Pod utjecajem postignuća humanističke psihologije (A. Maslow, K. Horney i dr.) prevladane su moguće teškoće u primjeni savjetodavnog rada. Uvijek je bilo ljudi kojima je potreban savjetodavac, «treći roditelj» (J. Berger, 1980). Autor analizira odnos između savjetodavnog rada, školskog savjetovališta i stručno-pedagoške službe. Da li u školi osnivati školsko savjetovalište uz postojeće stručno-pedagoške službe? Autor daje negativan odgovor. Funkciju savjetodavnog rada mogu i trebaju obavljati pedagozi, psiholozi i ostali specijalizirani stručnjaci koje u nas nazivamo stručni suradnici. Takav pristup savjetodavnom radu nazivamo integrativan pristup. Autor je ponudio i teorijski model metodike savjetodavnog rada u obliku pet etapa (od dijagnoze problema do valorizacije postignuća).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Podnaslov rada: Specijalizirani timski rad u školi/centru kao oblik preventivnog djelovanja na suzbijanju neprihvatljivog ponašanja djece i omladine. Članak ima sažetak na hrvatskom, engleskom i ruskom jeziku.