Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 875610

U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti


Mikulić, Matea; Rački, Željko; Brajković, Sanja
U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 3; 891-917 doi:10.15516/cje.v19i3.2381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 875610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti
(In support of agreement on gifted teachers and education as a giftedness performance domain)

Autori
Mikulić, Matea ; Rački, Željko ; Brajković, Sanja

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19 (2017), 3; 891-917

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
domene darovitosti ; ekspertnost ; kvaliteta obrazovanja ; kvalitetna obrazovna praksa
(education quality ; expertise ; giftedness domains ; quality educational practice)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati odnose između jedne ponašajne definicije kvalitetne pedagoške prakse (ISSA) i implicitnih teorija o darovitim učiteljima na četiri skupine sudionika (N = 199). Ako je darovitost cijenjena u različitim domenama, uključujući obrazovanje, tko su daroviti učitelji i koje su njihove odlike? Uporabom analize profila, i učitelji početnici (n = 47) i ekspertni učitelji (n = 61) procijenili su ponuđeni skup indikatora kvalitetne pedagoške prakse kao visoko indikativan za primjerne darovite učitelje. Taj podatak pruža podršku konstruktnoj valjanosti operacionalizacije darovitih učitelja kao onih koji kompetentno pokazuju konsenzusno dogovorene indikatore kvalitete na visokoj razini u različitim područjima pedagoške prakse. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajem učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja. Poseban je naglasak stavljen na ponašajnu operacionalizaciju kvalitetne pedagoške prakse, kao i na načine kako se ona preklapa s konstruktom darovitosti i njezinom manifestacijom u odrasloj dobi (u kompetentnosti, u ekspertnosti, i na kraju, u eminentnosti), uz prijedlog ubrajanja obrazovanja u jedno od domena darovitosti.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željko Rački (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mikulić, Matea; Rački, Željko; Brajković, Sanja
U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 3; 891-917 doi:10.15516/cje.v19i3.2381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Mikulić, M., Rački, Ž. & Brajković, S. (2017) U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (3), 891-917 doi:10.15516/cje.v19i3.2381.
@article{article, author = {Mikuli\'{c}, Matea and Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and Brajkovi\'{c}, Sanja}, year = {2017}, pages = {891-917}, DOI = {10.15516/cje.v19i3.2381}, keywords = {domene darovitosti, ekspertnost, kvaliteta obrazovanja, kvalitetna obrazovna praksa}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i3.2381}, volume = {19}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {U prilog suglasnosti o darovitim u\v{c}iteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti}, keyword = {domene darovitosti, ekspertnost, kvaliteta obrazovanja, kvalitetna obrazovna praksa} }
@article{article, author = {Mikuli\'{c}, Matea and Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and Brajkovi\'{c}, Sanja}, year = {2017}, pages = {891-917}, DOI = {10.15516/cje.v19i3.2381}, keywords = {education quality, expertise, giftedness domains, quality educational practice}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i3.2381}, volume = {19}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {In support of agreement on gifted teachers and education as a giftedness performance domain}, keyword = {education quality, expertise, giftedness domains, quality educational practice} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font