Pregled bibliografske jedinice broj: 875610
U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti
U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 3; 891-917 doi:10.15516/cje.v19i3.2381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 875610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i
obrazovanju kao domeni darovitosti
(In support of agreement on gifted teachers and education as a giftedness performance
domain)
Autori
Mikulić, Matea ; Rački, Željko ; Brajković, Sanja
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19
(2017), 3;
891-917
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
domene darovitosti ; ekspertnost ; kvaliteta obrazovanja ; kvalitetna obrazovna praksa
(education quality ; expertise ; giftedness domains ; quality educational practice)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati odnose između jedne ponašajne definicije kvalitetne pedagoške prakse (ISSA) i implicitnih teorija o darovitim učiteljima na četiri skupine sudionika (N = 199). Ako je darovitost cijenjena u različitim domenama, uključujući obrazovanje, tko su daroviti učitelji i koje su njihove odlike? Uporabom analize profila, i učitelji početnici (n = 47) i ekspertni učitelji (n = 61) procijenili su ponuđeni skup indikatora kvalitetne pedagoške prakse kao visoko indikativan za primjerne darovite učitelje. Taj podatak pruža podršku konstruktnoj valjanosti operacionalizacije darovitih učitelja kao onih koji kompetentno pokazuju konsenzusno dogovorene indikatore kvalitete na visokoj razini u različitim područjima pedagoške prakse. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajem učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja. Poseban je naglasak stavljen na ponašajnu operacionalizaciju kvalitetne pedagoške prakse, kao i na načine kako se ona preklapa s konstruktom darovitosti i njezinom manifestacijom u odrasloj dobi (u kompetentnosti, u ekspertnosti, i na kraju, u eminentnosti), uz prijedlog ubrajanja obrazovanja u jedno od domena darovitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus