Pregled bibliografske jedinice broj: 87539
Obrazovanje studenata (budućih nastavnika likovnih umjetnosti) za okoliš
Obrazovanje studenata (budućih nastavnika likovnih umjetnosti) za okoliš // Vizualna kultura i likovno obrazovanje / Ivančević, Radovan ; Turković, Vera (ur.).
Zagreb: Hrvatsko vijeće međunarodnog društva za obrazovanje putem umjetnosti (InSEA), 2001. str. 341-352
CROSBI ID: 87539 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje studenata (budućih nastavnika likovnih umjetnosti) za okoliš
(University education of fine arts students for environment (future teachers))
Autori
Uzelac, Vinka ; Milotić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vizualna kultura i likovno obrazovanje
Urednik/ci
Ivančević, Radovan ; Turković, Vera
Izdavač
Hrvatsko vijeće međunarodnog društva za obrazovanje putem umjetnosti (InSEA)
Grad
Zagreb
Godina
2001
Raspon stranica
341-352
ISBN
953-98559-0-X
Ključne riječi
okoliš, odgoj i obrazovanje za okoliš, obrazovanje studenata likovne umjetnosti (budućih nastavnika) za okoliš
(environment, environmental education, environment education of fine arts students (future teachers))
Sažetak
Posljednjih godina, zbog sve učestalijih zahtjeva da se visokoškolske ustanove prilagode novim ekološko-obrazovnim izazovima (D. Sergejev, 1991., xxx: Ekologija, ekonomija, entropija, 1991.), postavlja se pitanje ekološke uspješnosti visokoškolske nastave. Gledajući dugoročnije, u svakom visokoškolskom obrazovanju, kao njegov osobito važan dio, sudjeluje obrazovanje nastavnika. Današnji studiji budućih nastavnika nažalost još nemaju odgovarajući odgoj i obrazovanje za okoliš. Naime, nastavnički studiji velikim su dijelom u pravcu odgoja i obrazovanja za okoliš još deklarativni. Zbog toga nužne su promjene i to, uz ostalo, one koje se odnose na ostvarivanje voljnog, racionalnog i emocionalno humanog pristupa svakom segmentu okoliša u gotovo svakom nastavnom predmetu. Sasvim je vjerojatno da će iz takva pristupa proizaći i veća učinkovitost budućeg odgoja i obrazovanja djece/učenika. U radu se prikazuje jedan segment iz šireg istraživanja obrazovanja studenata nastavničkih fakulteta za okoliš. Razultati upućuju na izravne i djelomično izravne mogućnosti obrazovanja studenata (budućih nastavnika) likovnih umjetnosti za okoliš u kontekstu nastavnih programa. Podaci pokazuju da sadašnje stanje ne zadovoljava, jer se izravni segmenti obrazovanja za okoliš zadržavaju pretežito na razini neobveznih (fakultativnih) predmeta. Rad otvara pitanje uspostavljanja ravnoteže između općih, zajedničkih i uže stručnih predmeta kao i pitanje rezultata njihova rada u području obrazovanja za okoliš te pitanje osposobljenosti nastavnika nastavničkih fakulteta za okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija