Pregled bibliografske jedinice broj: 875250
Škola i zdravorazumsko mišljenje
Škola i zdravorazumsko mišljenje // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja, knjiga povzetkov / Kramar, Martin (ur.).
Maribor: Pedagoška fakulteta, odelek za pedagogiko, psihologijo in didaktiko, Univerze v Mariboru, 2001. str. 5-6 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 875250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola i zdravorazumsko mišljenje
(School and common sense thinking)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja, knjiga povzetkov
/ Kramar, Martin - Maribor : Pedagoška fakulteta, odelek za pedagogiko, psihologijo in didaktiko, Univerze v Mariboru, 2001, 5-6
ISBN
86-80693-60-X
Skup
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja
Mjesto i datum
Maribor, Jugoslavija, 22.11.2001. - 23.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
škola ; zdravorazumsko mišljenje ; znanstveno mišljenje ; znanost
(school ; common sense thinking ; scientific thinking ; science)
Sažetak
Škola je odgojna zajednica koja proizvodi znanje, vještine i ljudskost. Na programima škole participiraju učenici, učitelji, ravnatelji, školski savjetodavni djelatnici i subjekti izvan škole. Škola proizvodi znanstveno mišljenje slijedom trijade: hipoteza – procedura – valorizacija. Međutim, subjekti života škole (učenici, učitelji i dr.) imaju različiti sustav vrijednosti, svjetonazore i vrste mišljenja. Zdravorazumsko mišljenje je prisutno među subjektima škole. Je li takvo mišljenje suprotnost znanstvenom mišljenju? Filozofiju zdravog razuma (common sense) utemeljio je Thomas Reid. Sintagma zdrav razum objašnjava sposobnost uma koja je zajednička svim ljudima ili većini čovječanstva, vjerovanja koja su zajednički prihvaćena od čovječanstva i načelo samoočiglednosti tih zajednički prihvaćenih vjerovanja. T. Reid je formulirao i načela zdravog razuma. Autor smatra da rasprava o zdravorazumskom mišljenju u kontekstu škole može pokrenuti pitanja koja su važna za pedagogijski terminološki sustav, implicitnu pedagogiju, konstruktivizam, narodnu pedagogiju, hermeneutiku, odnos zdrav razum i znanost i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija