Pregled bibliografske jedinice broj: 874931
Traganja za drugačijim obrazovanjem-ima li nade?
Traganja za drugačijim obrazovanjem-ima li nade? // Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan Nikša Nikola, Hrvatić Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 477-487 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 874931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Traganja za drugačijim obrazovanjem-ima li nade?
(Search for Different Education - Is There Hope?)
Autori
Vrcelj, Sofija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan Nikša Nikola, Hrvatić Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 477-487
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje, socijalizacija, učenje, pedagogija
(education, socialization, learning, pedagogy)
Sažetak
U radu se razmatra reduciranje obrazovanja na tehničku dimenziju, odnosno shvaćanje obrazovanja kao vođenja. Obrazovanje, shvaćeno kao vođenje odvaja mjesto svakodnevnog života i učenja određujući školu, odnosno obrazovne institucije kao jedino valjana mjesta za učenje. Na taj se način sterilizira svakodnevica i obrazovanje najčešće ne priprema za život. Za razliku od vremena kada se omasovljuje obrazovanje, zahtjevi modernog i post-modernog društva postali su tako složeni i fleksibilni pa standardizirani modeli razmišljanja ( i učenja) se javljaju kao prepreka novim strategijama djelovanja. Promijenjeni uvjeti zahtijevaju kontektualizaciju učenja u svakodnevnim životnim i radnim postavkama, odnosno različitim interakcijskim situacijama. Autorica ističe da je moguće utemeljiti drugačije obrazovanje shvaćeno kao proces kulturalne rekonstrukcije, društvene integracije te socijalizacije i individualizacije. Ovakav proces treba biti napajan kulturalnom tradicijom, dobrim odnosima i osobnim identitetima, odnosno osobnim autobiografijama. Daljnja traganja za drugačijim obrazovanjem valja usmjeriti prema mogućem čovjeku jer je mogući čovjek biće nadanja, potencijalno univerzalan sa svojim skrivenim mogućnostima učenja unutar curriculum-a vitae.
Izvorni jezik
Hrvatski