Pregled bibliografske jedinice broj: 874835
Razlike u ostvarivanju obrazovanja za poduzetništvo u hrvatskim osnovnim školama
Razlike u ostvarivanju obrazovanja za poduzetništvo u hrvatskim osnovnim školama // Obrazovanje za poduzetništvo, 6 (2016), 1; 137-154 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 874835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u ostvarivanju obrazovanja za poduzetništvo u hrvatskim osnovnim školama
(Differences in the Realisation of Entrepreneurial Learning in Croatian Primary Schools)
Autori
Manojlović, Narcisa
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo (1849-7845) 6
(2016), 1;
137-154
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje za poduzetništvo ; kurikulum ; osnovne škole
(entrepreneurial learning ; curriculum ; primary schools)
Sažetak
Po isteku petogodišnjeg razdoblja tijekom kojeg je Strategija učenja za poduzetništvo 2010.-2014. bila na snazi, i isto toliko godina otkako je u primjeni važeći Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, proveli smo istraživanje čije se rezultati izlažu u ovom radu. Na reprezentativnom uzorku od 271 ravnatelja hrvatskih osnovnih škola primijenjen je anketni upitnik s ciljem da se ocijene dosadašnja ostvarenja i sagleda stanje prakse osnovnih škola u području učenja za poduzetništvo. Od ostvarenja na razini škola, u anketnom istraživanju procjenjivani su stupanj motiviranosti učitelja, poduzetničko ozračje škole, sustavnost u provođenju nastavnih i izvannastavnih aktivnosti te postignuti pomaci u podučavanju za poduzetništvo, a na razini samih učenika procjenjivano je u kojoj se mjeri ostvaruje sustavan razvoj osobina ličnosti povezanih s poduzetništvom, stjecanje osnovnih ekonomskih, tržišnih i financijskih znanja, načina razmišljanja i znanja za pokretanje poduzetničkih poduhvata, te razumijevanje mogućeg značenja poduzetničkih stavova za vlastiti život i profesionalni razvoj. Ovim se radom provjerava postoje li razlike u utvrđenim ostvarenjima u području poduzetničkog učenja s obzirom na veličinu škole, veličinu naselja i regiju u kojoj škola djeluje. Razlike u veličini škola nisu imale značajnog utjecaja ni na jednu od navedenih varijabli, ali su utvrđene značajne razlike u pojedinim ostvarenjima u području poduzetničkog učenja, kako na razini škola, tako i na razini učenika, ovisno o području Hrvatske i veličini naselja u kojem se škola nalazi. Ti nas nalazi upozoravaju da učenje za poduzetništvo, uz nastojanja same škole, umnogome ovisi o vanjskim utjecajima i okruženju u kojem ona djeluje. U daljnjem razvoju i implementaciji kurikuluma trebalo bi uzeti u obzir navedene razlike, s ciljem da se svim učenicima u Republici Hrvatskoj osiguraju podjednaki odgojno-obrazovni uvjeti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija, Pedagogija