Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 874767

Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje


Silov, Mile
Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje // Terminologija v znanosti: prispevki k teoriji / Pediček, Franc (ur.).
Ljubljana: Pedagoški inštitut pri Univerzi "Edvard Kardelj", 1984. str. 219-223 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 874767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje
(To overcome the dichotomy of upbringing - education)

Autori
Silov, Mile

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Terminologija v znanosti: prispevki k teoriji / Pediček, Franc - Ljubljana : Pedagoški inštitut pri Univerzi "Edvard Kardelj", 1984, 219-223

Skup
Medznanstveno snovanje teoretičnih osnov za raziskovanje in oblikovanje terminologije v znanosti

Mjesto i datum
Ljubljana, Jugoslavija, 10.04.1984. - 11.04.1984

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dihotomija ; odgoj ; obrazovanje ; terminologija ; komunikacija ; teorija značenja ; pedagogija
(dichotomy ; upbringing ; education ; terminology ; communication ; theory of meaning ; pedagogy)

Sažetak
Autor je pokrenuo jedno od najsloženijih teorijskih i praktičnih pedagoških pitanja: odnos između odgoja i obrazovanja. Osnovna hipoteza koju dokazuje autor članka može se ovako odrediti: Pedagogija nema sređen terminološki sustav. Jedan od uvjeta za suvremen pedagogijski terminološki sustav je prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje. U anglosaksonskom govornom području postoji samo jedan termin (Education, edukacija). Dihotomija odgoj – obrazovanje slijedi poznato razlikovanje u njemačkom jeziku: Erziehung (odgoj) i Bildung (obrazovanje). Jedan od uzroka nastanka dihotomije odgoj – obrazovanje je podjela rada na fizički i intelektualni, odnosno na one koji odgajaju i one koji obrazuju. Razmotrena su poznata shvaćanja odnosa odgoj – obrazovanje (V. Petz, 1942). Autor se nije zadržao samo na teorijskoj raspravi o dihotomiji odgoj – obrazovanje. Metodom analize sadržaja kritički su analizirana učestalost i semantičko značenje termina odgoj i obrazovanje u pedagogijskim rječnicima i udžbenicima pedagogije. Analiza jer pokazala polisemantičnost pedagogijskih termina, što izaziva teškoće u određivanju znanstvenog statusa pedagogije. Nakon prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje, prema shvaćanju autora, treba redefinirati i ostale pedagogijske termine: izobrazba, didaktika, nastava, školovanje, učenje, metodika i druge.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Program Pedagoškog instituta u Lubljani (1981-1985) imao je i istraživački projekt Razvoj in sistem slovenske pedagoške terminologije. Znastveni skup Medznanstveno snovanje teoretičnih osnov za raziskovanje in oblikovanje terminologije v znanosti i zbornik terminologija v znanosti dio su Programa pedagoškog instituta u Ljubljani (1981-1985). Vidjeti: Silov, M. (1984): Prevladavanje dihotomije odgoj - obrazovanje. Pedagoški rad (Zagreb), god. 39 (125), br. 9-10, str. 404-408.



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mile Silov (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Silov, Mile
Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje // Terminologija v znanosti: prispevki k teoriji / Pediček, Franc (ur.).
Ljubljana: Pedagoški inštitut pri Univerzi "Edvard Kardelj", 1984. str. 219-223 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Silov, M. (1984) Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje. U: Pediček, F. (ur.)Terminologija v znanosti: prispevki k teoriji.
@article{article, author = {Silov, Mile}, editor = {Pedi\v{c}ek, F.}, year = {1984}, pages = {219-223}, keywords = {dihotomija, odgoj, obrazovanje, terminologija, komunikacija, teorija zna\v{c}enja, pedagogija}, title = {Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje}, keyword = {dihotomija, odgoj, obrazovanje, terminologija, komunikacija, teorija zna\v{c}enja, pedagogija}, publisher = {Pedago\v{s}ki in\v{s}titut pri Univerzi "Edvard Kardelj"}, publisherplace = {Ljubljana, Jugoslavija} }
@article{article, author = {Silov, Mile}, editor = {Pedi\v{c}ek, F.}, year = {1984}, pages = {219-223}, keywords = {dichotomy, upbringing, education, terminology, communication, theory of meaning, pedagogy}, title = {To overcome the dichotomy of upbringing - education}, keyword = {dichotomy, upbringing, education, terminology, communication, theory of meaning, pedagogy}, publisher = {Pedago\v{s}ki in\v{s}titut pri Univerzi "Edvard Kardelj"}, publisherplace = {Ljubljana, Jugoslavija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font