Pregled bibliografske jedinice broj: 874767
Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje
Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje // Terminologija v znanosti: prispevki k teoriji / Pediček, Franc (ur.).
Ljubljana: Pedagoški inštitut pri Univerzi "Edvard Kardelj", 1984. str. 219-223 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 874767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Za prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje
(To overcome the dichotomy of upbringing - education)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Terminologija v znanosti: prispevki k teoriji
/ Pediček, Franc - Ljubljana : Pedagoški inštitut pri Univerzi "Edvard Kardelj", 1984, 219-223
Skup
Medznanstveno snovanje teoretičnih osnov za raziskovanje in oblikovanje terminologije v znanosti
Mjesto i datum
Ljubljana, Jugoslavija, 10.04.1984. - 11.04.1984
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dihotomija ; odgoj ; obrazovanje ; terminologija ; komunikacija ; teorija značenja ; pedagogija
(dichotomy ; upbringing ; education ; terminology ; communication ; theory of meaning ; pedagogy)
Sažetak
Autor je pokrenuo jedno od najsloženijih teorijskih i praktičnih pedagoških pitanja: odnos između odgoja i obrazovanja. Osnovna hipoteza koju dokazuje autor članka može se ovako odrediti: Pedagogija nema sređen terminološki sustav. Jedan od uvjeta za suvremen pedagogijski terminološki sustav je prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje. U anglosaksonskom govornom području postoji samo jedan termin (Education, edukacija). Dihotomija odgoj – obrazovanje slijedi poznato razlikovanje u njemačkom jeziku: Erziehung (odgoj) i Bildung (obrazovanje). Jedan od uzroka nastanka dihotomije odgoj – obrazovanje je podjela rada na fizički i intelektualni, odnosno na one koji odgajaju i one koji obrazuju. Razmotrena su poznata shvaćanja odnosa odgoj – obrazovanje (V. Petz, 1942). Autor se nije zadržao samo na teorijskoj raspravi o dihotomiji odgoj – obrazovanje. Metodom analize sadržaja kritički su analizirana učestalost i semantičko značenje termina odgoj i obrazovanje u pedagogijskim rječnicima i udžbenicima pedagogije. Analiza jer pokazala polisemantičnost pedagogijskih termina, što izaziva teškoće u određivanju znanstvenog statusa pedagogije. Nakon prevladavanje dihotomije odgoj – obrazovanje, prema shvaćanju autora, treba redefinirati i ostale pedagogijske termine: izobrazba, didaktika, nastava, školovanje, učenje, metodika i druge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Program Pedagoškog instituta u Lubljani (1981-1985) imao je i istraživački projekt Razvoj in sistem slovenske pedagoške terminologije. Znastveni skup Medznanstveno snovanje teoretičnih osnov za raziskovanje in oblikovanje terminologije v znanosti i zbornik terminologija v znanosti dio su Programa pedagoškog instituta u Ljubljani (1981-1985). Vidjeti: Silov, M. (1984): Prevladavanje dihotomije odgoj - obrazovanje. Pedagoški rad (Zagreb), god. 39 (125), br. 9-10, str. 404-408.