Pregled bibliografske jedinice broj: 874702
Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike
Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 874702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja u početnoj nastavi matematike
(Developing logical thinking, argumenting and deduction in elementary Mathematics instruction)
Autori
Kos, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
03.12
Godina
2015
Stranica
51
Mentor
Kolar-Begović, Zdenka
Neposredni voditelj
Katalenić, Ana
Ključne riječi
matematička kompetencija, matematički procesi, vođeno učenje otkrivanjem, logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, akcijsko istraživanje
(mathematical competence, mathematical processes, guided learning by discovering, logical thinking, argumentation and reasoning, action research)
Sažetak
Parlament i Vijeće Europske unije predlažu razvoj matematičke kompetencije kao jedne od temeljnih kompetencija za osobni razvoj i napredak u društvu. Nacionalni okvirni kurikul donesen 2011. godine kao temeljni dokument za obrazovanje učenika u osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske, uvažava preporučene ključne kompetencije. Matematičko područje kurikuluma organizirano je u dvije dimenzije: matematički koncepti i matematički procesi. Matematički procesi uključuju proces Logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, koji je predmet ovog istraživanja provedenog sa skupinom desetogodišnjaka s posebnim interesom za matematiku. Cilj istraživanja je bio ustanoviti koliko su odabrani zadaci i nastavne aktivnosti primjereni razvojnoj dobi učenika i doprinose li razvijanju procesa Logičkog mišljenja, argumentiranja i zaključivanja. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju da su učenici sposobni pratiti slijed logičkog rasuđivanja, ali imaju poteškoća u komunikaciji vlastitog mišljenja i tumačenju istinitosti složenih matematičkih sudova ; u stanju su nastaviti jednostavne obrasce, ali ne i složene te primijeniti vlastita znanja i vještine tijekom aktivnog poučavanja strategijom vođenog otkrivanja kako bi prepoznali pravilnost u zadacima geometrijskog karaktera. Odabrani zadaci i nastavne aktivnosti primjerene su i poticajne za učenike te doprinose razvijanju odgovarajućih matematičkih procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek