Pregled bibliografske jedinice broj: 874186
Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike
Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 183-183 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 874186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike
(The role of achievement goals in the relationship between reinforcement sensitivity and engagement in learning physics)
Autori
Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
/ Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 183-183
Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ciljevi postignuća, osjetljivost na potkrepljenje, uključenost, fizika
(achievement goals, reinforcement sensitivity, engagement, physics)
Sažetak
Ciljevi postignuća odnose se na svrhu bavljenja akademskim aktivnostima i određuju interpretacije tih aktivnosti. Prema 2x2 modelu ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001), postoje četiri cilja postignuća koji su određeni s obzirom na standard na temelju kojeg osoba procjenjuje svoju kompetentnost (ovladavanje/izvedba) i valenciju (uključivanje/izbjegavanje). Nadalje, prema hijerarhijskom modelu ciljeva postignuća (Elliot, 1997), među antecedentima ciljeva postignuća navode se neurofiziološke predispozicije, poput osjetljivosti na potkrepljenje koja predstavlja individualne razlike u djelovanju triju motivacijskih sustava: sustava bihevioralne aktivacije (BAS) koji se aktivira na pozitivne i pojedincu privlačne podražaje, zatim sustava bihevioralne inhibicije (BIS) koji predstavlja osjetljivost na nejednoznačne i konfliktne informacije, te sustava borba-bijeg-zamrzavanje (FFFS) koji je povezan s averzivnim podražajima, poput prijetnji i bolnih podražaja. Konačno, hijerarhijski model ciljeva postignuća pretpostavlja da ciljevi postignuća djeluju na procese i ishode povezane s postignućem, među kojima su bihevioralna, kognitivna i emocionalna uključenost učenika u učenje i nastavu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti na koji način ciljevi postignuća posreduju u odnosu između pojedinih sustava osjetljivosti na potkrepljenje i različitih aspekata uključenosti, i to u području fizike. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenika drugog i trećeg razreda opće gimnazije. Učenici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova osjetljivost na potkrepljenje u različitim životnim situacijama, ciljevi postignuća u fizici te uključenost u učenje fizike. Rezultati medijacijskih analiza pokazuju da BAS preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem uključivanja predviđa veću kognitivnu i emocionalnu uključenost te preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost. S druge strane, BIS preko izraženijih ciljeva izvedbe putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb