Pregled bibliografske jedinice broj: 874082
Pedagoška služba u organizacijama udruženog rada odgojnih djelatnosti (Prilog kritičkom razmatranju problema)
Pedagoška služba u organizacijama udruženog rada odgojnih djelatnosti (Prilog kritičkom razmatranju problema) // Pedagoški rad, 36 (1981), 7-8; 367-373 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 874082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška služba u organizacijama udruženog rada odgojnih djelatnosti (Prilog kritičkom razmatranju problema)
(Pedagogical service in organizations of associated labour of educational activities (An attachment to a critical consideration of the problem))
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Pedagoški rad (0031-384X) 36
(1981), 7-8;
367-373
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
pedagoška služba ; organizacija rada ; odgojne vrijednosti
(pedagogical service ; organizations of associated labour ; education values)
Sažetak
Hrvatska ima tradiciju razvitka pedagoške službe u školama koja je vrijedna pozornosti (od školske godine 1954/55). Autor ističe teškoće u teorijskom smislu postojanja i perspektive pedagoške službe u našim školama. Autora zanimaju i mogući pravci razvitka pedagoške službe, kako izabrati adekvatan termin, izbor optimalnog modela ustroja pedagoške službe i sadržaj rada stručnih suradnika u pedagoškoj službi. Autor slijedi naziv pedagoška služba. Ideja stručnog tima dominira u shvaćanju djelatnosti stručnih suradnika. Izražena je zabrinutost u obliku pitanja: Da li stručni suradnici egzistiraju na posredovanom radu? Shvaćanje da u škole treba uvoditi sve više različitih obrazovnih profila stručnih suradnika (pedagoga, psihologa, programera, defektologa, socijalnih radnika i dr.) može dovesti do pojave "razmrvljenog rada" (G. Friedman). Autor je izdvojio dva suprotstavljena shvaćanja smisla postojanja stručnih suradnika u školama: specijalizacija i integracija. Prema prvom shvaćanju stručni suradnici preuzimaju od učitelja kreativne funkcije (istraživanje, inovacije, planiranje, racionalizaciju i dr.), što može dovesti do sužavanja stručno-kompetencijskog profila učitelja i nekih oblika otuđenja njihove ličnosti. Drugo shvaćanje uvažava postojanje stručnih suradnika uz uvjet da učitelj povrati dezintegrirane funkcije i postoji tehnička podjela rada u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija