Pregled bibliografske jedinice broj: 873909
Razvoj, inovacije i tehnologija u školskom sustavu, zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa
Razvoj, inovacije i tehnologija u školskom sustavu, zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa // Međunarodni znanstveni kolokvij Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija : zbornik radova = International Scientific Colloqium The teacher and modern educational technology : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 2000. str. 40-47 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 873909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj, inovacije i tehnologija u školskom sustavu, zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa
(Development, innovations and technology in the school system)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni kolokvij Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija : zbornik radova = International Scientific Colloqium The teacher and modern educational technology : collection of scientific papers
/ Rosić, Vladimir - Rijeka, 2000, 40-47
ISBN
953-6104-32-6
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 08.06.2000. - 09.06.2000
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razvoj, inovacije, tehnologija, interdisciplinarnost
(development, innovations, technology, interdisciplinarity)
Sažetak
Autor razmatra odnos između razvoja, inovacija i tehnologije u školskom sustavu. Razvoj promatra kroz interakciju: čovjek kao živi sustav, društvena i prirodna sredina i odnosi unutar sustava. Dakle, razvoj je proces koji određuje oblike kvalitativnih promjena. Interdisciplinarnost je obilježje razvoja: znanstveni i razvojno-istraživački, konceptualni, analitičko-informativni i savjetodavni rad. Školski sustav u Hrvatskoj ne promiče navedene oblike razvojne djelatnosti. U krizi je i razvojna djelatnost u školi. Autor teškoće pronalazi u činjenici da hrvatski školski sustav nije razvojno orijentiran. Tehnologija je «što» i «kako» u procesu stvaranja. U školskom sustavu obrazovna tehnologija obuhvaća: tehnička sredstva posredovanja, metode, organizaciju i odnose među subjektima. Razvoj, inovacije i tehnologija u školskom sustavu nalaze se u odnosu međuzavisnosti. Pokreće ih prije svega znanstveno mišljenje. Tako se i tehnologija može shvatiti kao ostvarena i u konkretnim uvjetima primijenjena znanost. Pokretači tehnološkog razvoja su društvene potrebe i akumulacija znanstvenih spoznaja. Industrijski model razvoja još dominira u školskom sustavu. Postignuti su i vrijedni rezultati u promicanju novog razvojnog modela koji se temelji na znanju i informacijama. Na razini makro regulacije (ministarstvo), posredovanja (instituti, udruge i dr.) i mikro razini (škola) treba poduzimati osmišljene aktivnosti i promicanja razvoja, inovacija i tehnologije. Škola treba povratiti izgubljene funkcije koje opredmećuju njen razvoj i autonomiju djelovanja. Zato su stručnjaci za istraživanje, inovacije i razvoj nada hrvatskog školskog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija