Pregled bibliografske jedinice broj: 873902
Nekoliko teorijskih napomena o stručnim suradnicima
Nekoliko teorijskih napomena o stručnim suradnicima // Nastava i vaspitanje, XXXII (1983), 1-2; 351-356 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 873902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nekoliko teorijskih napomena o stručnim suradnicima
(Some theoretical remarks on collaborators in school)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Nastava i vaspitanje (0547-3330) XXXII
(1983), 1-2;
351-356
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
stručni suradnik ; školski pedagog ; razvojna djelatnost ; ideja usmjeravanja ; pedagoška tehnokracija
(counselling service ; school counselling (pedagogue) ; developmental activity in school systems ; guidance idea ; pedagogical technocracy)
Sažetak
Autor je ovaj rad priopćio na 1. kongresu pedagoga Srbije, Čačak, 28., 29. i 30. listopada 1981. godine. Prvo je izvedena usporedba inozemnih i naših iskustava u pogledu shvaćanja smisla postojanja stručnih suradnika. U nas je školski pedagog "specijalista opće prakse". Teorijsko ishodište rada stručnih suradnika je ideja usmjeravanja. Stručno-razvojna djelatnost je model opredmećivanja spomenute ideje. Između dva osnovna teorijska shvaćanja, funkcionalističko-specijalističkog i integracijskog, autor zagovara drugo shvaćanje. Takvo je shvaćanje prepreka pretvaranju stručnih suradnika u pedagošku tehnokraciju. Znanstveni doprinos rada je u problematiziranju smisla postojanja stručnih suradnika u školama. Autor je među prvim pedagozima suzbio euforiju o svemoći specijalista (stručnih suradnika) u školskom sustavu. Zagovara se pedagoški realizam: učitelji su u središtu odgojnog procesa, a specijalisti njihov i učenikov "servis". Prvi put u nas otvoreno je pitanje egzistiranja stručnih suradnika na posredovanom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija