Pregled bibliografske jedinice broj: 873713
Škola Jordanovac – model uspješne osnovne škole
Škola Jordanovac – model uspješne osnovne škole // Uspješna škola. Poruke XII. Križevački pedagoški dani / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor i Ogranak Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Križevci, 2001. str. 120-124 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 873713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola Jordanovac – model uspješne osnovne škole
(School Jordanovac - a model of a successful elementary school)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Uspješna škola. Poruke XII. Križevački pedagoški dani
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor i Ogranak Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Križevci, 2001, 120-124
Skup
Uspješna škola - XII. Križevački pedagoški dani
Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 19.10.2001. - 20.10.2001
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
škola Jordanovac ; model ; uspješna škola ; osnovna škola ; pedagoška kritika
(school Jordanovac ; model ; successful school ; elementary school ; pedagogical criticism)
Sažetak
U radu je izvedena kritička valorizacija uspješnosti Osnovne škole Jordanovac u razdoblju 1960. do 1970. godine. Autor je prvo objasnio obilježja pedagoške kritike, temeljna načela, identitet i razvojne etape Osnovne škole Jordanovac, jedne od eksperimentalnih škola onoga vremena. Postignuća Škole Jordanovac imaju povijesnu važnost za razvitak školstva u Hrvatskoj. Ta su postignuća, smatra autor, izazov pedagogijskoj teoriji. Postignuća Osnovne škole Jordanovac valorizirana su pomoću modela nazvanog strukturalni model škole koji sadrži ove podsustave: nastava i njeni komplementarni oblici ; izvannastavne aktivnosti (slobodne aktivnosti) ; opća, javna i kulturna djelatnost ; zdravstvena i tjelesna kultura, društveno-interesno (samo)organiziranje učenika ; škola i društvena zajednica ; društveno-sindikalno (samo)organiziranje učitelja ; rukovođenje i upravljanje (school management) ; financije i računovodstvo ; materijalno-tehnički uvjeti (tehnologija) ; informatika ; društveno koristan i proizvodni rad ; individualna i društvena (samo)zaštita ; stručno (samo)organiziranje (permanentno obrazovanje djelatnika u školi) ; multimedijsko središte (MMS) i razvojna djelatnost. Taj je model bio osnova za primjenu strukturalno-funkcionalne varijante pedagoške kritike – na primjeru Osnovne škole Jordanovac.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija