Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 873008

Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju


Vlahović, Ines; Glunčić, Matko; Paar Vladimir
Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju // XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 150-156 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 873008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju
(Studying Newton's Motion Equations Using Animated Python Programming in Elementary and Secondary Education)

Autori
Vlahović, Ines ; Glunčić, Matko ; Paar Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2017, 150-156

ISBN
978-953-7178-19-2

Skup
XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.04.2017. - 21.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Python, aplikacije, Newtonove jednadžbe gibanja, istraživačka nastava
(Python applications, Newton's Motion Equations, research type of teaching)

Sažetak
Adnjih godina programski jezik Python (https://www.python.org) je postao općeprihvaćen od velikog broja znanstvenika u svijetu. Njegovo korištenje ne zahtijeva kupnju licenci koje predstavljaju dodatne troškove školama. Prednost su i razne dodatne ugrađene biblioteke kao što su NumPy i SciPy (https://en.wikipedia.org/wiki/NumPy) te „Matplotlib“ (http://matplotlib.org/api/animation_api.html). Upravo zbog raširenosti ovog programskog jezika među znanstvenicima, njegovo uvođenje kao dodatnog alata za primjenu u nastavi fizike čini se kao razumno rješenje (pogotovo kada se tijekom razvoja novog kurikula govori i o uvođenju informatike kao obaveznog predmeta u osnovne škole). U ovom radu prikazana je njegova primjena s ciljem razvijanja učeničkog razumijevanja i sposobnosti računalnog rješavanja Newtonovih jednadžbi gibanja, pomoću Eulerove metode za zadane početne uvjete. Dajemo prijedlog za primjene u školama u okviru raznih nastavnih cjelina predmeta Fizike, uz razvijanje dodatnih aplikacija (skripti u Pythonu) unutar jednog paketa aplikacija. Taj paket bi se mogao upotrijebiti za istraživački tip nastave, za razvijanje i usvajanje fizikalnih koncepata te ispravljanje miskoncepcija, u kombinaciji s realnim pokusima ili kao samostalni istraživački alat osobito u slučajevima gdje su realni pokusi složeni ili teško ostvarivi. Osobito korisna strana takvog pristupa je mogućnost da se računalno vođeni pokusi izvode i samostalno kod kuće, a ne samo na nastavi. Osim ujednačenosti razvijanja kritičkog razmišljanja u školama, prednost razvoja spomenutog paketa bila bi i usklađenost poučavanja fizike (i programiranja) od osnovne i srednje škole pa do fakulteta. Naime, uporabom simulacija učenici bi mogli objašnjavati prirodne pojave poput znanstvenika. Kao konkretan primjer prikazujemo metodički oblikovan pristup obradi jednolikog gibanja po kružnici uz pomoć Pythona.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Fizika, Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-214-09-3626

Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimir Paar (autor)

Avatar Url Matko Glunčić (autor)

Avatar Url Ines Vlahović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović, Ines; Glunčić, Matko; Paar Vladimir
Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju // XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 150-156 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Vlahović, I., Glunčić, M. & Paar Vladimir (2017) Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju. U: Aviani, I. (ur.)XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike.
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}, Ines and Glun\v{c}i\'{c}, Matko}, editor = {Aviani, I.}, year = {2017}, pages = {150-156}, keywords = {Python, aplikacije, Newtonove jednad\v{z}be gibanja, istra\v{z}iva\v{c}ka nastava}, isbn = {978-953-7178-19-2}, title = {Prou\v{c}avanje Newtonovih jednad\v{z}bi gibanja pomo\'{c}u animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjo\v{s}kolskom obrazovanju}, keyword = {Python, aplikacije, Newtonove jednad\v{z}be gibanja, istra\v{z}iva\v{c}ka nastava}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}, Ines and Glun\v{c}i\'{c}, Matko}, editor = {Aviani, I.}, year = {2017}, pages = {150-156}, keywords = {Python applications, Newton's Motion Equations, research type of teaching}, isbn = {978-953-7178-19-2}, title = {Studying Newton's Motion Equations Using Animated Python Programming in Elementary and Secondary Education}, keyword = {Python applications, Newton's Motion Equations, research type of teaching}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font