Pregled bibliografske jedinice broj: 873008
Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju
Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju // XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 150-156 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 873008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proučavanje Newtonovih jednadžbi gibanja pomoću animacija u programskom jeziku Python u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju
(Studying Newton's Motion Equations Using Animated Python Programming in Elementary and Secondary Education)
Autori
Vlahović, Ines ; Glunčić, Matko ; Paar Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike
/ Aviani, Ivica - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2017, 150-156
ISBN
978-953-7178-19-2
Skup
XIII.Hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Python, aplikacije, Newtonove jednadžbe gibanja, istraživačka nastava
(Python applications, Newton's Motion Equations, research type of teaching)
Sažetak
Adnjih godina programski jezik Python (https://www.python.org) je postao općeprihvaćen od velikog broja znanstvenika u svijetu. Njegovo korištenje ne zahtijeva kupnju licenci koje predstavljaju dodatne troškove školama. Prednost su i razne dodatne ugrađene biblioteke kao što su NumPy i SciPy (https://en.wikipedia.org/wiki/NumPy) te „Matplotlib“ (http://matplotlib.org/api/animation_api.html). Upravo zbog raširenosti ovog programskog jezika među znanstvenicima, njegovo uvođenje kao dodatnog alata za primjenu u nastavi fizike čini se kao razumno rješenje (pogotovo kada se tijekom razvoja novog kurikula govori i o uvođenju informatike kao obaveznog predmeta u osnovne škole). U ovom radu prikazana je njegova primjena s ciljem razvijanja učeničkog razumijevanja i sposobnosti računalnog rješavanja Newtonovih jednadžbi gibanja, pomoću Eulerove metode za zadane početne uvjete. Dajemo prijedlog za primjene u školama u okviru raznih nastavnih cjelina predmeta Fizike, uz razvijanje dodatnih aplikacija (skripti u Pythonu) unutar jednog paketa aplikacija. Taj paket bi se mogao upotrijebiti za istraživački tip nastave, za razvijanje i usvajanje fizikalnih koncepata te ispravljanje miskoncepcija, u kombinaciji s realnim pokusima ili kao samostalni istraživački alat osobito u slučajevima gdje su realni pokusi složeni ili teško ostvarivi. Osobito korisna strana takvog pristupa je mogućnost da se računalno vođeni pokusi izvode i samostalno kod kuće, a ne samo na nastavi. Osim ujednačenosti razvijanja kritičkog razmišljanja u školama, prednost razvoja spomenutog paketa bila bi i usklađenost poučavanja fizike (i programiranja) od osnovne i srednje škole pa do fakulteta. Naime, uporabom simulacija učenici bi mogli objašnjavati prirodne pojave poput znanstvenika. Kao konkretan primjer prikazujemo metodički oblikovan pristup obradi jednolikog gibanja po kružnici uz pomoć Pythona.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Fizika, Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-214-09-3626
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb