Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 872831

Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?


Vučković, Josipa; Modić Stanke, Koraljka
Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja? // Suvremena psihologija, 19 (2016), 2; 135-148 doi:10.21465/2016-SP-192-01 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 872831 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?
(Implicit attitudes towards adopted children - do future experts need (additional) adoption education?)

Autori
Vučković, Josipa ; Modić Stanke, Koraljka

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 19 (2016), 2; 135-148

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
implicitni stavovi, informiranost o posvojenju, posvojena djeca, posvojiteljske obitelji, studenti pomagačkih struka
(implicit attitudes, adoption awareness, adoptees, adoptive families, helping profession students)

Sažetak
Prema National Adoption Attitudes Survey (2002) polovina Amerikanaca za posvojenu djecu smatra da će vjerojatnije imati probleme u ponašanju i školovanju, a trećina da će vjerojatnije imati medicinske probleme i probleme s drogom/alkoholom te manje vjerojatno biti sretna, samopouzdana i dobro prilagođena. Slični rezultati dobiveni su i na stručnjacima – školskim savjetnicima, socijalnim radnicima i obiteljskim terapeutima, što upozorava na mogućnost stigmatizacije posvojene djece, čak i kod profesionalaca koji (im) pružaju podršku i pomoć. S ciljem istraživanja te teme u Hrvatskoj ispitivali smo implicitne stavove prema posvojenoj djeci kod budućih stručnjakinja (psihologinja, socijalnih radnica i učiteljica) te ispitali njihovu informiranost i potrebu za edukacijom o posvojenju. Studentice (N=255) su po slučaju pridijeljene jednoj od četiri skupine. Nakon čitanja jedne od četiri vinjete (biološko/posvojeno dijete x 1/2 roditelja) trebale su procijeniti osobine, potrebu za stručnom pomoći te potencijalne buduće probleme opisanog djeteta. Studentice su osobine i buduće probleme djeteta procjenjivale neovisno o načinu formiranja obitelji, ali su ipak potrebu za stručnom pomoći u slučaju posvojenog djeteta procijenile većom. Vlastitu informiranost buduće stručnjakinje procjenjuju slabijom – pri čemu kao glavne izvore informacija o posvojenju uglavnom navode televiziju/dnevne novine, Internet te obitelj i prijatelje, dok istovremeno takve sadržaje smatraju dosta korisnima za buduću profesiju. Rezultati sugeriraju potrebu za dodatnom edukacijom na temu posvojenja u sklopu fakultetskog obrazovanja – u svrhu osiguravanja većeg znanja i osviještenosti budućih stručnjaka te prevencije stigmatizacije posvojene djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Koraljka Modić Stanke (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vučković, Josipa; Modić Stanke, Koraljka
Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja? // Suvremena psihologija, 19 (2016), 2; 135-148 doi:10.21465/2016-SP-192-01 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vučković, J. & Modić Stanke, K. (2016) Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?. Suvremena psihologija, 19 (2), 135-148 doi:10.21465/2016-SP-192-01.
@article{article, author = {Vu\v{c}kovi\'{c}, Josipa and Modi\'{c} Stanke, Koraljka}, year = {2016}, pages = {135-148}, DOI = {10.21465/2016-SP-192-01}, keywords = {implicitni stavovi, informiranost o posvojenju, posvojena djeca, posvojiteljske obitelji, studenti pomaga\v{c}kih struka}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2016-SP-192-01}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budu\'{c}im stru\v{c}njacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?}, keyword = {implicitni stavovi, informiranost o posvojenju, posvojena djeca, posvojiteljske obitelji, studenti pomaga\v{c}kih struka} }
@article{article, author = {Vu\v{c}kovi\'{c}, Josipa and Modi\'{c} Stanke, Koraljka}, year = {2016}, pages = {135-148}, DOI = {10.21465/2016-SP-192-01}, keywords = {implicit attitudes, adoption awareness, adoptees, adoptive families, helping profession students}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2016-SP-192-01}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Implicit attitudes towards adopted children - do future experts need (additional) adoption education?}, keyword = {implicit attitudes, adoption awareness, adoptees, adoptive families, helping profession students} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font