Pregled bibliografske jedinice broj: 872763
Kreativna su ponašanja ciljevi učenja
Kreativna su ponašanja ciljevi učenja // 3. međunarodna studentska konferencija "Kreativnost i stvaralaštvo u odgoju i obrazovanju", Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Slavonski Brod, Hrvatska, 2017. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 872763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativna su ponašanja ciljevi učenja
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
3. međunarodna studentska konferencija "Kreativnost i stvaralaštvo u odgoju i obrazovanju", Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 27.04.2017. - 29.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kreativna ponašanja, obrazovni ciljevi, poučavanje kreativnosti
(/)
Sažetak
Taksonomija ili sustav klasifikacije obrazovnih ciljeva razvijena od strane Blooma i suradnika smatra se jednim od najvažnijih obrazovnih tekstova prošloga stoljeća koji vodi obrazovne stručnjake već više od 50 godina. Bloomova taksonomija obrazovnih ciljeva uključuje tri domene: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku. Revidirana taksonomija u kognitivnoj domeni uključuje dimenzije kognitivnih procesa pamćenja, razumijevanja, primjene, analize, vrjednovanja i stvaranja primijenjenih na činjenično, konceptualno, proceduralno i metakognitivno znanje. Za razliku od tako raščlanjenih odnosa procesa i znanja, kreativnost se kao psihološki konstrukt može integrirano definirati kao opažljivo društveno prihvatljivo ponašanje koje je u neposrednom socijalnom kontekstu definirano tipičnim za kreativnost, i to kao takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj osoba živi, pri čemu takvim ponašanjem osoba potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt. Kada se kreativnost kao psihološki konstrukt promatra kroz objektiv obrazovanja tada kreativnost postaje dostupna oblikovanju u progresivne korake u skladu s interesima i sposobnostima učenika. Svakodnevna, umjetnička i kreativnost u znanosti, tri su uobičajeno istraživane domene kreativnosti. Psihološki konstrukt kreativnosti rastavljen do razine pojedinačnih konsenzusno procijenjenih socijalno poželjnih ponašanja unutar tih domena može nam poslužiti u eksplicitnom postavljanju djelomično područno specifičnih kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja. Prateći rezultate suvremenih empirijskih istraživanja u psihologiji kreativnosti otvara nam se mogućnost pri obrazovanju eksplicitno postaviti i ostvariti kreativna ponašanja kao ciljeve učenja. Neodređene, nejasne, nekritične ili neutemeljene pristupe u razvoju kreativnosti osobe i skupina nužno je zamijeniti razvojno utemeljenim, progresivnim, konkretnim, stjecanju temeljnih i naprednih kompetencija usmjerenim odgojno-obrazovnim koracima o kojima će u ovom plenarnom predavanju biti riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)