Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 872763

Kreativna su ponašanja ciljevi učenja


Rački, Željko
Kreativna su ponašanja ciljevi učenja // 3. međunarodna studentska konferencija "Kreativnost i stvaralaštvo u odgoju i obrazovanju", Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Slavonski Brod, Hrvatska, 2017. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 872763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativna su ponašanja ciljevi učenja

Autori
Rački, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
3. međunarodna studentska konferencija "Kreativnost i stvaralaštvo u odgoju i obrazovanju", Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 27.04.2017. - 29.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kreativna ponašanja, obrazovni ciljevi, poučavanje kreativnosti
(/)

Sažetak
Taksonomija ili sustav klasifikacije obrazovnih ciljeva razvijena od strane Blooma i suradnika smatra se jednim od najvažnijih obrazovnih tekstova prošloga stoljeća koji vodi obrazovne stručnjake već više od 50 godina. Bloomova taksonomija obrazovnih ciljeva uključuje tri domene: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku. Revidirana taksonomija u kognitivnoj domeni uključuje dimenzije kognitivnih procesa pamćenja, razumijevanja, primjene, analize, vrjednovanja i stvaranja primijenjenih na činjenično, konceptualno, proceduralno i metakognitivno znanje. Za razliku od tako raščlanjenih odnosa procesa i znanja, kreativnost se kao psihološki konstrukt može integrirano definirati kao opažljivo društveno prihvatljivo ponašanje koje je u neposrednom socijalnom kontekstu definirano tipičnim za kreativnost, i to kao takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj osoba živi, pri čemu takvim ponašanjem osoba potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt. Kada se kreativnost kao psihološki konstrukt promatra kroz objektiv obrazovanja tada kreativnost postaje dostupna oblikovanju u progresivne korake u skladu s interesima i sposobnostima učenika. Svakodnevna, umjetnička i kreativnost u znanosti, tri su uobičajeno istraživane domene kreativnosti. Psihološki konstrukt kreativnosti rastavljen do razine pojedinačnih konsenzusno procijenjenih socijalno poželjnih ponašanja unutar tih domena može nam poslužiti u eksplicitnom postavljanju djelomično područno specifičnih kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja. Prateći rezultate suvremenih empirijskih istraživanja u psihologiji kreativnosti otvara nam se mogućnost pri obrazovanju eksplicitno postaviti i ostvariti kreativna ponašanja kao ciljeve učenja. Neodređene, nejasne, nekritične ili neutemeljene pristupe u razvoju kreativnosti osobe i skupina nužno je zamijeniti razvojno utemeljenim, progresivnim, konkretnim, stjecanju temeljnih i naprednih kompetencija usmjerenim odgojno-obrazovnim koracima o kojima će u ovom plenarnom predavanju biti riječi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko
Kreativna su ponašanja ciljevi učenja // 3. međunarodna studentska konferencija "Kreativnost i stvaralaštvo u odgoju i obrazovanju", Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Slavonski Brod, Hrvatska, 2017. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Rački, Ž. (2017) Kreativna su ponašanja ciljevi učenja. U: 3. međunarodna studentska konferencija "Kreativnost i stvaralaštvo u odgoju i obrazovanju", Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu.
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2017}, keywords = {kreativna pona\v{s}anja, obrazovni ciljevi, pou\v{c}avanje kreativnosti}, title = {Kreativna su pona\v{s}anja ciljevi u\v{c}enja}, keyword = {kreativna pona\v{s}anja, obrazovni ciljevi, pou\v{c}avanje kreativnosti}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2017}, keywords = {/}, title = {/}, keyword = {/}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font