Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 872736

Bajka Jagor Ivane Brlić Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje 'Pepeljuga efekta'


Dadić, Katarina; Pušić, Bruno
Bajka Jagor Ivane Brlić Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje 'Pepeljuga efekta' // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 255-266 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 872736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Bajka Jagor Ivane Brlić Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje 'Pepeljuga efekta'
(Fairy tale Jagor by Ivana Brlić Mažuranić as the starting point for pedagogical and evolutionary-psychological consideration of 'Cinderella Effect')

Autori
Dadić, Katarina ; Pušić, Bruno

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII (2016), 2; 255-266

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
bajka ; dijete ; evolucijska psihologija ; pedagogija ; pomajka ; poočim ; stereotip
(step-mother ; step-father ; child ; family ; pedagogy ; evolutionary psychology ; stereotypes)

Sažetak
U brojnim kulturama postoje stereotipi o “okrutnosti” pomajki i/ili poočima u odnosu s njihovom ne biološkom djecom koji najčešće proizlaze iz nejasnoće njihovih uloga u obitelji, ali i dječjih negativnih stavova vezanih uz ponovno sklapanje novoga braka svojih roditelja. Tim stereotipima u značajnoj su mjeri doprinijele i bajke koje se naraštajima čitaju, uz koje djeca odrastaju i odgajaju se zbog čega su autori u svome radu kao polazištem za analizu i koristili hrvatsku bajku Jagor Ivane Brlić Mažuranić budući da se u njoj tematizira navedena problematika. Na tragu svojih zapažanja, autori razmatraju imaju li navedeni stereotipi uporište u stvarnom životu koristeći dva pristupa: pedagoški i evolucijsko-psihološki. Nadalje, u radu su detaljno analizirani i postojeći stereotipi o pomajkama i/ili poočimima u odnosu s njihovom ne biološkom djecom s ciljem kako bi se ustanovilo da li djeca koja žive s jednim biološkim roditeljem i jednim ne-biološkim roditeljem uistinu i žive u nepovoljnim obiteljskim uvjetima (međuodnosu) u usporedbi s djecom koja žive s biološkim roditeljima. Isto tako, detaljan pregled recentnih pedagoških i evolucijsko-psiholoških istraživanja o pomajkama i/ili poočimima u značajnoj je mjeri doprinio pedagoškoj evaluaciji navedenog problema kako bi se ustanovilo: a) zašto su postojeći stereotipi o pomajkama i/ili poočimima i njihovom odnosu prema djeci koja im nisu biološka izazov za suvremenu pedagogiju, ali i b) na koji koji način ona može i treba odgovoriti na postojeće probleme budući da je kao znanost i u službi djelovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Katarina Dadić (autor)

Avatar Url Bruno Pušić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Dadić, Katarina; Pušić, Bruno
Bajka Jagor Ivane Brlić Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje 'Pepeljuga efekta' // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 255-266 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Dadić, K. & Pušić, B. (2016) Bajka Jagor Ivane Brlić Mažuranić kao ishodište za pedagoško i evolucijsko-psihološko razmatranje 'Pepeljuga efekta'. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2), 255-266.
@article{article, author = {Dadi\'{c}, Katarina and Pu\v{s}i\'{c}, Bruno}, year = {2016}, pages = {255-266}, keywords = {bajka, dijete, evolucijska psihologija, pedagogija, pomajka, poo\v{c}im, stereotip}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Bajka Jagor Ivane Brli\'{c} Ma\v{z}urani\'{c} kao ishodi\v{s}te za pedago\v{s}ko i evolucijsko-psiholo\v{s}ko razmatranje 'Pepeljuga efekta'}, keyword = {bajka, dijete, evolucijska psihologija, pedagogija, pomajka, poo\v{c}im, stereotip} }
@article{article, author = {Dadi\'{c}, Katarina and Pu\v{s}i\'{c}, Bruno}, year = {2016}, pages = {255-266}, keywords = {step-mother, step-father, child, family, pedagogy, evolutionary psychology, stereotypes}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Fairy tale Jagor by Ivana Brli\'{c} Ma\v{z}urani\'{c} as the starting point for pedagogical and evolutionary-psychological consideration of 'Cinderella Effect'}, keyword = {step-mother, step-father, child, family, pedagogy, evolutionary psychology, stereotypes} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font