Pregled bibliografske jedinice broj: 871978
Škola i odgoj za ljudska prava
Škola i odgoj za ljudska prava // Odgoj i obrazovanje za život u demokratskom društvu - 21. škola pedagoga / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1997. str. 45-58 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 871978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola i odgoj za ljudska prava
(School and Education for Human Rights)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odgoj i obrazovanje za život u demokratskom društvu - 21. škola pedagoga
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1997, 45-58
ISBN
953-6134-17-9
Skup
Odgoj i obrazovanje za život u demokratskom društvu - 21. škola pedagoga
Mjesto i datum
Stubičke Toplice, Hrvatska, 1997
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj, škola, ljudska prava, dječja prava, odgoj za ljudska prava, demokracija, tolerancija, građanski odgoj, potrebe djeteta i učenje i poučavanje ljudskih prava
(education, school, human rights, children's rights, education for human rights, democracy, tolerance, civic education, child needs and learning and teaching human rights)
Sažetak
Autor polazi od tvrdnje da je ideja ljudskih prava najveći moralno–etički izazov 20. stoljeća. Škola je odgojna zajednica i promotor «treće pedagogije» (Suhodolski) koja ima najbolje izglede u ostvarivanju cilja i zadataka odgoja za ljudska prava. U radu su predstavljeni rezultati sadržajne analize temeljnih pedagogijskih pojmova (odgoj, obrazovanje, učitelj, škola, odgajanik). Sloboda je zajednički nazivnik originalnih definicija pojma odgoj. Odgoj za ljudska prava ima osnovni cilj ostvarivanje liberotropnih mogućnosti čovjeka. Ideja ljudskih prava postaje integralni dio cilja i kurikuluma školskog učenja. Autor je objasnio najvažnija pitanja iz kompleksa ljudskih prava. Posebnu je pozornost usmjerio na prava djeteta i međunarodne dokumente koji ta prava reguliraju. Opisani su modeli prosudbe odgoja za ljudska prava. Cilj i zadatke ljudskih prava možemo ostvarivati u svim podsustavima škole (nastava, izvanredne aktivnosti i dr.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija