Pregled bibliografske jedinice broj: 871971
Učenik stranoga jezika struke u kaleidoskopu individualnih razlika
Učenik stranoga jezika struke u kaleidoskopu individualnih razlika // 3. stručno-znanstveni skup udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE
Zagreb, Hrvatska, 2015. (plenarno, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 871971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenik stranoga jezika struke u kaleidoskopu individualnih razlika
(LSP Learner in the Kaleidoscope of Individual Difference)
Autori
Pavičić Takač, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
3. stručno-znanstveni skup udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.02.2015. - 21.02.2015
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
individualne razlike, jezik struke
(individual differences, language for specific purposes)
Sažetak
Većina definicija stranoga jezika struke uključuje dimenzije metodičkoga pristupa, odabira tema, tekstova, jezičnih znanja i jezičnih sposobnosti te usmjerenost na određenu znanstvenu disciplinu, odnosno struku. Te se dimenzije obično temelje na utvrđenim jezičnim potrebama učenika stranoga jezika struke. Analiza potreba najčešće proizlazi iz uopćenih obilježja i osobitosti ciljne struke (npr. poslovnoga engleskog, njemačkoga za pravnike, medicinskog jezika itd.) te se provodi s ciljem oblikovanja odgovarajućih nastavnih programa, udžbenika ili nastavnih aktivnosti. No, učenik je, čini se, u drugome planu. Kada propitujemo nastavu jezika struke, analiziramo učenikove potrebe ili njegov jezični ostvaraj, uzimamo li u obzir individualne osobine učenika koje utječu na njegov uspjeh, kao što su motivacija, strategije učenja, strah od stranoga jezika? U ovome će se izlaganju razmotriti koja smo individualna obilježja skloni pripisivati učeniku stranoga jezika struke te usporediti u kojoj se mjeri ona podudaraju ili razlikuju od empirijski utvrđenih obilježja. Individualne razlike učenika, poput različitih oblika i boja u kaleidoskopu, stvaraju jedinstvenu sliku svakog učenika. Naš je cilj i zadatak iza stereotipne slike razabrati sliku tipičnoga učenika kako bismo u nastavi stranoga jezika struke uvažili stvarne potrebe učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija