Pregled bibliografske jedinice broj: 871967
Strategije učenja stranoga jezika – osvrt na prošlost, trenutak u sadašnjosti i pogled u budućnost
Strategije učenja stranoga jezika – osvrt na prošlost, trenutak u sadašnjosti i pogled u budućnost // 8. savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
Zagreb, Hrvatska, 2015. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 871967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije učenja stranoga jezika – osvrt na prošlost, trenutak u sadašnjosti i pogled u budućnost
(Second Language Learning Strategies – reflection of the past, a moment in the present and a view into the future)
Autori
Pavičić Takač, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
8. savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.07.2015. - 11.07.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
strategije učenja jezika, samoregulacija
(language learning strategies, self-regulation)
Sažetak
Jedan je od najvažnijih ciljeva suvremene nastave stranih jezika poučiti učenike kako učiti da bi se osposobili za samostalno obrazovanje i usavršavanje izvan nastave ili nakon završetka formalnoga školovanja. Učenici, dakle, moraju naučiti kako učinkovito učiti, a nastavnici moraju naučiti kako da im pri tome pomognu i usmjere ih. U tom se kontekstu posljednjih četrdesetak godina bilježi izuzetno zanimanje primijenjenih lingvista za strategije učenja, tj. upravo onih (svjesnih i automatiziranih) djelovanja ili tehnika koje učenici u određenom trenutku odabiru kako bi riješili konkretan problem, odnosno jezični zadatak. U analizi istraživanja strategija učenja jasno se mogu raščlaniti tri razdoblja: početak istraživanja, istraživački boom te najnovije razdoblje koje bismo mogli nazvati razdobljem samoregulacije učenja. U ovom ćemo izlaganju pokušati dati odgovor na pitanja kao što su: koja su obilježja navedenih razdoblja, koja su ključna saznanja, što još ne znamo i, konačno, što smo mi, istraživači strategija učenja, dali nastavnicima i učenicima stranih jezika, a što smo im ostali dužni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija