Pregled bibliografske jedinice broj: 871802
Estetsko obrazovanje kao element cjelokupnog obrazovanja
Estetsko obrazovanje kao element cjelokupnog obrazovanja // Kritičko mišljenje - knjižica sažetaka 1. regionalnog studentskog simpozija društvenih i humanističkih znanosti / Matić, L. (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 38-38 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 871802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Estetsko obrazovanje kao element cjelokupnog obrazovanja
(Aesthetical education as an element of overall education)
Autori
Jurković, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Kritičko mišljenje - knjižica sažetaka 1. regionalnog studentskog simpozija društvenih i humanističkih znanosti
/ Matić, L. - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2014, 38-38
ISBN
978-953-7395-66-7
Skup
Kritičko mišljenje
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 02.10.2014. - 03.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
estetski odgoj, odgoj i obrazovanje, kritičko mišljenje
(aesthetical education, education, critical thinking)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje za estetsko mišljenje, s obzirom na kvantitativnu zastupljenost u broju nastavnih sati, spada u najmanje zastupljena područja odgoja i obrazovanja i na osnovnoškolskoj i na srednjoškolskoj razini. Ta činjenica čini se apsurdnom ukoliko se zna da je, bez obzira što se povijesno promatrano od Platona do Hegela pogled na »umjetnost« i »lijepo« mijenjao, uvijek postojala barem jedna konstanta: za kritičko promatranje umjetničkog djela potrebno je bilo biti obrazovan. Iz perspektive antičke filozofije, skladnu zajednicu duše i tijela ne može se postići bez cjelokupnog obrazovanja te je cjelokupno obrazovanje uvjet za ostvarenje istine dok se mogućnost spoznaje istine promatra kao jedna od najviših ljudskih moći. Iz rečenoga slijedi da čovjek koji nije osposobljen za primiti neko znanje, pa tako i za ono znanje koje se stječe putem osjetila, ne može istinski uživati u onome što njegova osjetila mogu primiti te, samim time, ne može ispuniti svoju svrhu kao čovjeka. Stoga takav pojedinac zapostavljanjem mogućnosti jednoga svog aspekta ne ispunjava svoju bit u potpunosti. S obzirom da je postmoderno doba sa sobom donijelo fragmentiranost svih sustava znanja, pa tako i fi lozofskog, u ovom izlaganju ću istaknuti važnost uključivanja u obrazovanje svih aspekata koje jedan sustav poput filozofskog sa sobom donosi. Nadalje ću pokazati, uglavnom na primjerima iz antike, da se mišljenje bez odgojno-obrazovne baze koja uključuje sve aspekte čovjekovog života ni pod kojim uvjetima ne može nazivati kritičkim. Također, pokazat ću i da isključivanje bilo kojeg od navedenih aspekata, bez obzira na obuhvatnost ostalih, zbog necjelovitog pristupa, u svakom slučaju sa sobom donosi deficit znanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija