Pregled bibliografske jedinice broj: 871729
Odgoj za ljudska prava i temeljne slobode
Odgoj za ljudska prava i temeljne slobode // Pedagogija i hrvatsko školstvo: jučer i danas, za sutra / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1996. str. 194-202 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 871729 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj za ljudska prava i temeljne slobode
(Education for human rights and fundamental freedoms)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i hrvatsko školstvo: jučer i danas, za sutra
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1996, 194-202
ISBN
953-6134-12-8
Skup
Pedagogija i hrvatsko školstvo: jučer i danas, za sutra. Sabor hrvatskih pedagoga
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 29.01.1996. - 30.01.1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ljudska prava, odgoj za ljudska prava i temeljne slobode, stablo ljudskih prava, smisao odgoja, demokratizacija odgoja, učitelj, škola
(human rights, education for human rights and fundamental freedoms, the tree of human rights, the meaning of education, the democratization of education, school teacher)
Sažetak
Ideja ljudskih prava svoje ishodište ima u starogrčkoj baštini. Na "stablu ljudskih prava" (povijesni dokumenti o ljudskim pravima) i naš Vinodolski zakonik (1288) ima časno mjesto. Odgoj za ljudska prava i temeljne slobode je oblik mirotvornog odgoja. Smisao, cilj i zadatke te vrste odgoja izvodimo iz spoznaje da je čovjek temeljni subjekt razvoja društva, kulture i vlastite osobnosti. UNESCO i Vijeće Europe predlažu dokumente značajne za promicanje odgoja za ljudska prava i temeljne slobode. Posebno je važna Preporuka o odgoju i obrazovanju za međunarodno razumijevanje, suradnju i mir, te poštivanje ljudskih prava i temeljnih sloboda (1974). U školi su najbolji izgledi na sustavni odgoj učenika o ljudskim pravima i temeljnim slobodama. Da bi se ti izgledi ostvarili, potrebno je ostvariti neke preduvjete, od kojih je stručno usavršavanje učitelja od posebne važnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija