Pregled bibliografske jedinice broj: 871562
Menadžment škole i voditeljska uloga ravnatelja
Menadžment škole i voditeljska uloga ravnatelja, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 871562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžment škole i voditeljska uloga ravnatelja
(School management and the leadership role of the principle)
Autori
Bijelić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.04
Godina
2009
Stranica
187
Mentor
Izv. prof. dr. sc. Neven Hrvatić
Ključne riječi
obrazovni menadžment, menadžment škole, upravljanje, rukovođenje, vođenje, organizacija, ravnatelj, voditelj, učitelj
(educational management, school management, management, leadership, guidance, organization, principle, leader, teacher)
Sažetak
Obrazovni menadžment je područje kojim se bavi ovaj rad. Uže područje predstavlja menadžment škole i voditeljska uloga ravnatelja koja se dovodi u vezu motivacijom, komunikacijom, međuljudskim odnosima, razvojem škole, inovacijama i promjenama, stručnim usavršavanjem, ugledom škole u društvu te posebno fleksibilnošću i autoritativnošću. U teorijskom dijelu objašnjeni su osnovni pojmovi obrazovnog menadžmenta, prikazani su različite teorije i modeli vođenja, naveden pregled povijesnih istraživanja vođenja škole te analiza bitnih odrednica voditeljske uloge ravnatelja u školi. Cilj empirijskog dijela istraživanja je saznati kako učitelji i ravnatelji percipiraju ulogu ravnatelja kao voditelja škole, koliko su zadovoljni sa realizacijom voditeljske uloge, postoji li razlika u percepciji uloge od strane učitelja i ravnatelja te postoji li povezanost između varijabli.Istraživanje je provedeno na stratificiranom uzorku osnovnih škola Splitsko- dalmatinske županije. U istraživanju je sudjelovalo 243 ispitanika, 59 ravnatelja osnovnih škola i 184 učitelja iz 15 osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije određenih stratifikacijom. Postupkom anketiranja smo prikupili podatke pomoću ankete kao instrumenta istraživanja. Anketa je sadržavala 45 pitanja (skala sudova Likertovog tipa).Podaci prikupljeni istraživanjem statistički su analizirani pomoću programskog paketa SPSS for Windows 13.0 (Statistical Package for Social Sciences). Faktorskom analizom su utvrđena dva faktora koja smo nazvali fleksibilnost i autoritativnost te su odredili voditeljsku ulogu ravnatelja prema mišljenju ispitanika. Instrument je pokazao vrlo visoku pouzdanost (Crombachov alpha za fleksibilnost je 0, 9666, a za autoritativnost 0, 695).Rezultati istraživanja pokazuju da su ispitanici uglavnom zadovoljni realizacijom voditeljske uloge ravnatelja u školi, ali prosječna ocjena ipak nije razina kojom se trebamo zadovoljiti nego trebamo stremiti boljem. Utvrđena je i statistički značajna razlika u percepciji uloge ravnatelja kao voditelja škole između ravnatelja i učitelja. Ravnatelji značajno više procjenjuju vlastitu ulogu u odnosu na učitelje. Rezultati nadalje ukazuju da ne postoji statistički značajna razlika među ravnateljima s obzirom na spol, dob, radno iskustvo i radno iskustvo kao ravnatelja škole u percepciji i procjeni vlastite uloge. Među učiteljima je prisutna statistički značajna razlika u procjeni uloge ravnatelja s obzirom na dob, radno iskustvo i veličinu škole prema broju učenika, a ne postoji s obzirom na veličinu mjesta prema broju stanovnika, sudjelovanju u organima upravljanja te s obzirom na spol. Istraživanjem je i utvrđena i statistički značajna korelacija među ispitivanim varijablama. Najveća korelacija je utvrđena među varijablama dob i radno iskustvo u školi. Varijabla dob ujedno korelira s varijablama stručni profil ravnatelja i fleksibilnost, a negativno korelira s varijablom sudjelovanje u organima upravljanja. Koreliraju i varijable radno iskustvo i radno iskustvo u školi kod ravnatelja. Varijabla sudjelovanje u organima upravljanja korelira s varijablom veličina škole prema broju učenika te negativno korelira s varijablama dob i radno iskustvo u školi. Varijabla veličina mjesta prema broju stanovnika korelira s varijablom veličina škole prema broju učenika, varijablom fleksibilnost te varijablom autoritativnost. Vidljiva je i međusobna korelacija među varijablama fleksibilnost i autoritativnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija