Pregled bibliografske jedinice broj: 871558
Neki čimbenici odnosa adolescenata i škole
Neki čimbenici odnosa adolescenata i škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 93-104 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 871558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki čimbenici odnosa adolescenata i škole
(SOME FACTORS OF THE ADOLESCENTS AND SCHOOL)
Autori
Rukavina, Maja ; Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 2;
93-104
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti, motivacija, nastavnici, škola, školska prilagodba i postignuće
(adolescents, motivation, teachers, schools, school adjustment and achievement)
Sažetak
Škola je mjesto gdje adolescenti nakon obitelji provode najviše vremena i kao takva ima jedinstvenu priliku snažnoga i vrlo važnoga djelovanja na razvoj pojedinca. Cilj je ovog rada iznošenje pregleda literature i istraživanja koji se bave ispitivanjem odnosa adolescenata i škole. Školsko okruženje i funkcioniranje u školi predstavlja značajan aspekt u životu adolescenata, a način funkcioniranja u školi pokazatelj je njihovoga funkcioniranja u ostalim sferama života. Interes za školu kod adolescenata počinje slabiti u završnim razredima osnovne škole, a u srednjoj školi se počinje mijenjati i njihov odnos prema nastavnicima, kao i očekivanja od njih. Istraživanja su sustavno utvrdila trend opadanja svih aspekata motivacije za postignućem u školi s obzirom na dob kod oba spola. Nadalje, javlja se smanjenje orijentacije na učenje, a povećava orijentacija na izbjegavanje truda s godinama školovanja, kod oba spola. Na koji način adolescenti doživljavaju školu značajno ovisi o tome kakav su međusobni odnos izgradili nastavnici i adolescenti. Nastavnikova profesionalnost, način rada, uspostavljena komunikacija s učenicima, ali i obilježja ličnosti nastavnika značajno utječu na motivaciju adolescenata za učenjem, kao i općenito na njihov stav prema školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts