Pregled bibliografske jedinice broj: 871551
Didaktičke odrednice obrazovanja andragoga - komparativni pristup
Didaktičke odrednice obrazovanja andragoga - komparativni pristup. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016 (monografija)
CROSBI ID: 871551 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičke odrednice obrazovanja andragoga -
komparativni pristup
(Didactical Determinants of Andragogues’ Education –
A Comparative Approach)
Autori
Kušić, Siniša ; Vrcelj, Sofija ; Zovko, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2016
Stranica
232
ISBN
978-953-7975-36-4
Ključne riječi
obrazovanje andragoga ; didaktičke odrednice ; komparativni pristup ; andragoška profesija ; kompetencije andragoga ; obrazovne politike obrazovanja odraslih ; odrasli učenici ; primjeri europske prakse obrazovanja andragoga
(andragogues’ education ; didactical determinants ; comparative approach ; andragogical profession ; competencies of an andragogues ; education policies of adult education ; adult learners ; examples of European practice of andragogues’ education)
Sažetak
Monografija Didaktičke odrednice obrazovanja andragoga – komparativni pristup, koncipirana u devet međusobno povezanih poglavlja, donosi teorijskih prikaz obrazovanja odraslih s posebnim osvrtom na obrazovanje andragoga primjenjujući komparativni pristup. U prvom poglavlju naslovljenom Obrazovanje odraslih i obrazovne politike raspravlja se o obrazovanju odraslih u europskom kontekstu referirajući se pritom na važnije europske dokumente. Analiza pokazuje da obrazovna politika Europske unije kroz brojne preporuke, priopćenja, odluke, strategije, akcijske planove i druge dokumente naglašava snagu i važnost obrazovanja odraslih, pri čemu se obrazovanje andragoga smatra pretpostavkom osiguravanja kvalitete cjelokupne prakse obrazovanja odraslih. Postojanje mnoštva različitih termina koji označavaju i podrazumijevaju odraslu osobu odnosno odraslog učenika zahtijevalo je da se u poglavlju Tko su odrasli učenici? detaljnije i jasnije definira i opiše taj ključni pojam koji je podložan različitim interpretacijama. Različite promjene u praksi i teoriji obrazovanja odraslih dovele su i do promjena u shvaćanju andragoga kao profesije. Tako se u poglavlju Dinamizam i složenost andragoške profesije raspravlja o nizu transparentnih i manje transparentnih čimbenika koji znatno utječu na proces utemeljenja andragoške profesije, a o čemu uvelike ovisi i sustav obrazovanja andragoga. U poglavlju Kako obrazovati andragoge? analiziraju se različiti koncepti i modeli obrazovanja andragoga, pri čemu se ističe akademski model kao jedan od preduvjeta profesionalizacije andragoga. Poseban se naglasak stavlja na određivanje konteksta u kojem andragozi rade i područja aktivnosti andragoga kao bitnih elemenata u osmišljavanju kurikuluma obrazovanja andragoga. Kako bi se uvažile sve specifičnosti obrazovanja odraslih odnosno specifičnosti rada andragoga s odraslim učenicima, potrebno je kvalitetno pripremiti andragoge. Stoga je važno sustavno pristupiti njihovu obrazovanju te razviti i/ili unaprijediti kurikulume za njihovo inicijalno obrazovanje i daljnje stručno usavršavanje. U skladu s time, poglavlje Kompetencije andragoga donosi raspravu o kompetencijskom pristupu u obrazovanju te se detaljno prikazuju i opisuju generičke i specifične kompetencije koje su nužne za rad s odraslima. U poglavlju Internacionalizacija obrazovanja andragoga prikazani su primjeri kurikuluma s izraženom europskom dimenzijom, a koji predstavljaju pomak od nacionalnih prema globalnim pitanjima obrazovanja odraslih. Svojim koncepcijskim i organizacijskim odrednicama omogućuju adaptabilnost za specifične potrebe pojedine zemlje. Poglavlje Primjeri europske prakse obrazovanja andragoga orijentirano je na komparativno istraživanje kurikuluma obrazovanja andragoga u europskim zemljama koje imaju tradiciju obrazovanja odraslih i obrazovanja andragoga. Kao studije slučaja odabrane su sljedeće zemlje: Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Njemačka, Danska, Estonija i Hrvatska. Odabrane zemlje imaju različite andragoške koncepcije, koje značajno oblikuju cjelokupan sustav obrazovanja andragoga. Polazeći od kriterija obilježja sustava obrazovanja odraslih, profesije andragoga te postojećih praksi obrazovanja andragoga, usporedbom je identificirano nekoliko modela kurikuluma obrazovanja andragoga, o kojima se raspravlja u posljednjem poglavlju Umjesto zaključka – O europskim modelima kurikuluma obrazovanja andragoga. Utvrđeno je da se u kurikulumima obrazovanja andragoga deriviraju razlike s obzirom na oblike, razinu, trajanje, sadržaje, ciljeve i ishode učenja, odnosno da postojeća rješenja spadaju u akademski, problemski usmjeren i na područje usmjeren model. Temeljem različitih europskih praksi smatra se da je u budućnosti potrebno više orijentacije na akademski model koji se određuje najprimjerenijim za inicijalno obrazovanje, dok su model usmjeren na područje i problemski usmjeren model primjereni za daljnje stručno usavršavanje andragoga. Isto tako, valja s ciljem podizanja kvalitete obrazovanja kombinirati različite modele u okvirima različitih uvjeta pojedine zemlje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Http://izdavastvo.ffri.hr/s-kusic-s-vrcelj-a- zovko-didakticke-odrednice-obrazovanja-andragoga- komparativni-pristup/
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka