Pregled bibliografske jedinice broj: 871403
Istraživački usmjerena nastava
Istraživački usmjerena nastava // Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja / Ivanović, Josip ; Pintér Krekić, Valeria (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015. str. 151-165 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 871403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživački usmjerena nastava
(Investigation- based teaching)
Autori
Jurčić, Marko ; Klasnić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Ivanović, Josip ; Pintér Krekić, Valeria - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015, 151-165
ISBN
978-86-87095-64-9
Skup
9. međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici Sveučilišta u Novom Sadu: Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 18.09.2015. - 19.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenik ; učitelj ; istraživački usmjerena nastava
(student ; teacher ; investigation- based teaching)
Sažetak
Jedan od didaktičkih koncepata suvremene nastave jest istraživački usmjerena nastava. Sve više postaje središnjom temom didaktike, pokušava se istražiti, sagledati i doprijeti do što potpunije primjene u većini nastavnih predmeta kako bi se maksimalno unaprijedio odgoj i obrazovanje djece i mladih. Tomu želi pridonijeti i ovaj rad, podijeljen u dvije cjeline. Prva razmatra teorijske osnove istraživački usmjerene nastave, po modelu problemske nastave, te obuhvaća spoznaje o njenom doprinosu aplikativnom, kreativnom i iskustvenom učenikovu znanju. Druga predstavlja elaboraciju empirijskog istraživanja, obavljenog s ciljem utvrđivanja prisutnosti istraživanja u tri nastavna predmeta: hrvatski jezik, strani jezik i matematika. Ovo poglavlje sadrži metodološki okvir istraživanja te analizu i interpretaciju učeničke procjene istraživački usmjerene nastave prema dobi, spolu i nastavnom predmetu (6. i 8. razredi, N=1167). Potvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u sve tri navedene varijable. Učenici su procijenili najvišom kvalitetu istraživanja u nastavi stranog jezika, nešto niže u nastavi hrvatskog jezika, a statistički značajno niže procijenili su kvalitetu istraživanja u nastavi matematike. Imajući u vidu doprinos istraživački usmjerene nastave, u kontekstu „vodiča” učenicima u postizanju vlastitih ciljeva učenja, suradnje i njihovo upućivanje u samospoznavanje, u zaključku se ističe potreba za odmicanjem od direktnog (frontalnog) poučavanja i oblikovanje procesa odgoja i obrazovanja u kojemu se očituje učenička aktivna participacija. Ističe se i kompetentnost učitelja, promatrana u slojevitoj složenosti, koja obilježava pedagoško-didaktički pristup u provođenju istraživački usmjerene nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb