Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 871385

Problemski zadaci – kako ih rješavaju uspješni i neuspješni učenici


Klasnić, Irena
Problemski zadaci – kako ih rješavaju uspješni i neuspješni učenici // Odgojne znanosti, 11 (2009), 1; 143-153 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 871385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Problemski zadaci – kako ih rješavaju uspješni i neuspješni učenici
(Strategies of solving problem tasks at the starting phase of teaching mathematics)

Autori
Klasnić, Irena

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 1; 143-153

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Pristup prečacem ; problemski matematički zadaci ; smisleniji pristup
(Short-cut approach ; mathematical word problems ; meaningful approach)

Sažetak
Problemski zadaci sastavni su dio matematike i učenici se gotovo svakodnevno susreću s njima. Ti zadaci trebali bi djeci povezati sadržaje matematike i spoznaje o konkretnom okruženju, te bi ih djeca, oslanjajući se na vlastito iskustvo, trebala lakše rješavati. Unatoč očekivanom, problemski zadaci u početnoj nastavi matematike djeci su teški i nerazumljivi te učenici često doživljavaju neuspjeh u njihovu rješavanju. U radu se opisuje razvoj mišljenja o osnovnim matematičkim pojmovima već od dojenačke dobi te empirijska istraživanja koja to potkrepljuju. Navode se vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene, zadaci kombiniranja te zadaci usporedbe koji su djeci najteži tip zadataka. Posebno se prikazuju istraživanja koja donose rezultate o utjecaju dobi i spola na rješavanje problemskih matematičkih zadataka. Pojašnjavaju se „shortcut“ i „meaningful“ pristup rješavanja te se ističe tendencija korištenja različitih strategija kod uspješnih i neuspješnih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Irena Klasnić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Klasnić, Irena
Problemski zadaci – kako ih rješavaju uspješni i neuspješni učenici // Odgojne znanosti, 11 (2009), 1; 143-153 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Klasnić, I. (2009) Problemski zadaci – kako ih rješavaju uspješni i neuspješni učenici. Odgojne znanosti, 11 (1), 143-153.
@article{article, author = {Klasni\'{c}, Irena}, year = {2009}, pages = {143-153}, keywords = {Pristup pre\v{c}acem, problemski matemati\v{c}ki zadaci, smisleniji pristup}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1846-1204}, title = {Problemski zadaci – kako ih rje\v{s}avaju uspje\v{s}ni i neuspje\v{s}ni u\v{c}enici}, keyword = {Pristup pre\v{c}acem, problemski matemati\v{c}ki zadaci, smisleniji pristup} }
@article{article, author = {Klasni\'{c}, Irena}, year = {2009}, pages = {143-153}, keywords = {Short-cut approach, mathematical word problems, meaningful approach}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1846-1204}, title = {Strategies of solving problem tasks at the starting phase of teaching mathematics}, keyword = {Short-cut approach, mathematical word problems, meaningful approach} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font