Pregled bibliografske jedinice broj: 871045
Usporedba školskog uspjeha i sociometrijskog statusa učenika u razrednom odjelu
Usporedba školskog uspjeha i sociometrijskog statusa učenika u razrednom odjelu, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 871045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba školskog uspjeha i sociometrijskog statusa učenika u razrednom odjelu
(Comparison between academic achievement and sociometric status of students in a classroom)
Autori
Antolić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.04
Godina
2017
Stranica
52
Mentor
Kolak, Ante
Ključne riječi
školski uspjeh, sociometrijski status, učenik, razredni odjel
(academic achievement, sociometric status, student, classroom)
Sažetak
U školskoj dobi učenici počinju ostvarivati značajnije socijalne kontakte izvan obitelji te se kao najintenzivniji i najvažniji ističu oni s vršnjacima u razrednom odjelu. Ti odnosi, osim što utječu na cjelokupan razvoj učenika te na njegovu motivaciju i odnos prema školi, utječu i na izgradnju njegovog socijalnog, tj. sociometrijskog statusa unutar razrednog odjela. Taj status pokazuje prihvaćenost učenika od strane suučenika u razrednom odjelu. Cilj ovog istraživanja bio je usporediti aritmetičke sredine školskih uspjeha učenika raspoređenih prema svom sociometrijskom statusu, koji je izračunat prema podacima dobivenim iz sociometrijskih upitnika, u tri statusne grupe: učenici sa statusom popularnosti (“zvijezde razreda”), učenici sa statusom prosječnosti i kontroverznosti te učenici sa statusom nepopularnosti (odbačeni i izolirani). Izračunata je aritmetička sredina ocjena učenika za svaku statusnu grupu te su se one međusobno uspoređivale. Istraživanjem je potvrđeno da postoji statistički značajna razlika između školskog uspjeha učenika sa statusom popularnosti i učenika sa statusom nepopularnosti te da postoji statistički značajna razlika između školskog uspjeha učenika sa statusom prosječnosti i kontroverznosti te učenika sa statusom nepopularnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski