Pregled bibliografske jedinice broj: 870869
Utjecaj školskoga kurikuluma na socijalni razvoj učenika
Utjecaj školskoga kurikuluma na socijalni razvoj učenika, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 870869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj školskoga kurikuluma na socijalni razvoj učenika
(The Impact of School Curriculum on the Social Development of Pupils)
Autori
Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.11
Godina
2015
Stranica
284
Mentor
Izv. prof. dr. sc. Vesna Buljubašić - Kuzmanović
Ključne riječi
učenik, učitelj, socijalni razvoj, školski kurikulum, sukreatori školskoga kurikuluma
(pupils, teacher, social development, school curriculum, co-creators of the school curriculum)
Sažetak
Posljedice širih suvremenih društvenih promjena od škole izuskuju izmijenjenu ulogu koja se treba očitovati u prelasku od (pre)naglašenoga spoznajnoga prema stvaranju prosocijalne zajednice učenika, učitelja i roditelja. Izmijenjena škola podrazumijva holistički i humanistički pristup odgoju i obrazovanju temeljen na konstruktivističkoj ili razvojno- humanoj paradigmi te interakcijsko- komunikacijskom vidu odgoja. Odgovornost za cjelovit razvoj učenika, a posebice socijalni razvoj, koji je nepravedno zanemaren u odnosu na kognitivni, imaju učitelji i roditelji kao sukreatori školskoga kurikuluma. Školski kurikulum kroz različite aktivnosti te potičući provođenje nastavnih strategija koje potiču socijalni razvoj učenika trebaju dopinijeti optimalnom razvoju učenika. Stoga je ispitivanje i utvrđivanje utjecaja školskoga kurikuluma na socijalni razvoj učenika bio temeljni zadatak ovoga istraživanja. U prvom dijelu teorijskoga dijelu rada, nakon uvodnih promišljanja, prikazan je pregled teorijskih polazišta, pristupa i modela socijalnoga razvoja. Zatim se pristupilo analizi školskoga, obiteljskoga i vršnjačkoga utjecaja na socijalni razvoj u srednjem djetinjstvu, odnosu socijalnoga razvoja i teorija o odgojnom procesu, uz posebnu analizu područja individualizacije i socijalizacije, te mjera socijalnoga razvoja. Drugi dio teorijskoga dijela rada je prikazao kurikulum suvremenoga odgoja i škole: teorije, metodologiju, sadržaj, strukturu i povijesni razvoj. Analiziran je školski kurikulum, njegovi sukreatori (učitelji, učenici, roditelji), kurikulum socijalnih kompetencija, kurikulumske kompetencije učitelja i nastavne strategije koje potiču socijalni razvoj učenika te implementacija i evaluacija kurikuluma. Empirijski dio rada je imao cilj ispitati utjecaj školskoga kurikuluma na socijalni razvoj učenika nižih razreda osnovne škole. Dimenzije školskoga kurikuluma su operacionalizirane kroz školske, vršnjačke i roditeljske utjecaje, a socijalni razvoj učenika kroz samoprocjenu ostvarenja razvojnih potreba, razvijenost socijalnih vještina i vršnjačku prihvaćenost (samoprocjena i prosječna procjena razreda). Rezultatima istraživanja potvrdili su da vršnjačka prihvaćenost, socijalno osjetljiva nastava i emocionalno-socijalna pismenost roditelja utječu na socijalni razvoj učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija