Pregled bibliografske jedinice broj: 870862
Osposobljavanje budućih učitelja za poticanje socijalne kompetencije učenika
Osposobljavanje budućih učitelja za poticanje socijalne kompetencije učenika // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicena i Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 231-240
CROSBI ID: 870862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljavanje budućih učitelja za poticanje socijalne kompetencije učenika
(Future teacher education for encouraging social competence of pupils)
Autori
Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene
Urednik/ci
Ivon, Hicena i Mendeš, Branimir
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
231-240
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
učitelji, socijalna kompetencija, učenici, studenti, kurikulum
(teachers, social competencies, pupils, students, curriculum)
Sažetak
Složenost današnjice koju obilježavaju novi izazovi, vrijednosti, prioriteti i ponašanja u društvu nužno mijenja i ulogu škole u izmijenjenom društvenom kontekstu. Suvremena pedagogijska znanost naglašava cjeloviti razvoj pojedinca kao glavnu ulogu škole te promatra školu kao prosocijalnu zajednicu temeljenu na kvalitetnim međuljudskim odnosima i komunikaciji među njima, stvaralačkoj suradnji te humanoj interakciji. U suvremenoj školi učenika se prvenstveno treba promatrati kao humano i socijalno biće, a od učitelja se očekuje da djeluje kao savjetnik, koordinator, voditelj i organizator socijalno osjetljive nastave kojom se posebice potiče razvoj socijalnih kompetencija učenika. Svrha ovog rada je u teorijskom dijelu ukazati na važnost razvoja socijalne kompetencije učenika u suvremenoj školi, a empirijskim istraživanjem, utvrditi kako studenti Učiteljskog studija, budući učitelji, procjenjuju vlastitu osposobljenost za poticanje socijalne kompetencije učenika te koliko često planiraju koristiti aktivnosti koje (ne) potiču razvoj socijalne kompetencije učenika u svojem budućem odgojno-obrazovnom radu. Kako bi doprinijeli postizanju što kvalitetnijeg odgojno-obrazovnog procesa, u kojem će se na najprimjereniji način poticati razvoj socijalne kompetencije učenika, očekujemo da će rezultati ovog istraživanja u tom smislu pružiti smjernice za unapređivanje obrazovanja učitelja, kako na inicijalnoj razini tako i kroz ciljane programe permanentnog usavršavanja. Sami proces osposobljavanja učitelja na svim razinama kako bi trebao stremiti mijenjanju korištenja ustaljenih metoda, postupaka i oblika rada prema onima suvremenima koje na najoptimalniji način doprinose poticanju razvoja djetetove socijalne kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija