Pregled bibliografske jedinice broj: 870824
Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije
Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 2; 27-46 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 870824 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije
(Bullying in Osijek Schools and Measures of Prevention)
Autori
Velki, Tena ; Bačmaga, Ines ; Juka, Ivana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 2;
27-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
elektroničko zlostavljanje ; osječke škole ; prevencija ; tradicionalno zlostavljanje ; vršnjačko zlostavljanje
(electronic bullying ; Osijek schools ; prevention ; traditional bullying ; bullying)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja koja su se bavila problematikom vršnjačkog nasilja nisu jasno naglašavala razliku između nasilja i zlostavljanja. U ovom istraživanju mjereno je vršnjačko zlostavljanje, uzimajući u obzir i odnos moći nasilnika i žrtve kao i namjeru počinjenog nasilnog ponašanja. Cilj istraživanja bio je ispitati pojavnost vršnjačkog zlostavljanja i dosadašnje mjere prevencije koje su poduzete u svrhu njegova sprječavanja u osječkim školama. U istraživanju je sudjelovalo 496 učenika od petog do osmog razreda iz četiriju osnovnih škola (40, 3% dječaka). Dobni raspon kretao se od 10 do 15 godina (M=12, 49 ; SD=1, 81). Učenici su popunili Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju (UVZ ; Velki, 2015). Rezultati istraživanja pokazali su da je u vršnjačko zlostavljanje bilo uključeno 37, 1% žrtava, 15, 9% nasilnika/žrtva, 3, 2% nasilnika, dok 43, 8% djece nije bilo uključeno u vršnjačko zlostavljanje. Najzastupljenije je verbalno zlostavljanje, dok najmanju razinu zastupljenosti ima seksualno zlostavljanje. 10% učenika izjavilo je da se u njihovim školama i razredima vršnjačko zlostavljanje događa češće nego kod drugih. Dobiveni su rezultati zabrinjavajući jer pokazuju porast nasilja u odnosu na prijašnja istraživanja. Od ispitanih učenika, njih skoro 70% sudjelovalo je u nekom programu prevencije zlostavljanja, a najčešće su to bili UNICEF program te interni školski programi, dok su učenici u programima najčešće sudjelovali kroz radionice i slušanje predavanja. Učenici uglavnom navode da je uvedeni program pomogao smanjenju vršnjačkog zlostavljanja u manjoj mjeri (38, 9%). Iako se škole trude uvesti različite programe prevencije, očito je da je njihova efikasnost još uvijek prilično upitna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA