Pregled bibliografske jedinice broj: 870330
Primjena stilova učenja i višestrukih inteligencija u kulturi nastave
Primjena stilova učenja i višestrukih inteligencija u kulturi nastave // A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2016-os tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye/Zbornik radova naučnih konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2016 / Czékus, Géza ; Borsos, Éva (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2016. str. 130-142 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 870330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena stilova učenja i višestrukih inteligencija u kulturi nastave
(Apllication of learning styles and multiple intelligences in the culture of teaching)
Autori
Mlinarević, Vesnica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2016-os tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye/Zbornik radova naučnih konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2016
/ Czékus, Géza ; Borsos, Éva - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2016, 130-142
ISBN
978-86-87095-71-7
Skup
X. nemzetközi tudományos konferencia X. nemzetközi tudományos konferencia. V. módszertani konferencia III. IKT az oktatásban konferencia/10. međunarodna znanstvena konferencija 5. metodička konferencija 3. „IKT u obrazovanju” konferencija
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 25.11.2016. - 26.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava ; učenik ; učitelj ; stilovi učenja ; višestruke inteligencije
(teaching ; learner ; teacher ; learning styles ; multiple intelligences)
Sažetak
U kulturi nastave suvremene škole vođenje, poučavanje i učenje je u funkciji samostalnog učenja, „učenja učenja“ i sve veće značenje ima inovativno i anticipativno učenje. Naglašava se organizacija, interakcija, timski rad, medijacija, samorad i samoevaluacija. Intencije su suvremenog društva da se učenici osposobe za cjeloživotno učenje te je neophodno svakog pojedinca osposobiti za samoučenje i aktivno učenje. Učenje je vrijednosno utemeljen proces okrenut budućnosti, u funkciji čovjeka i društva, čin stjecanja novog ili modifikacija i potvrđivanje postojećeg znanja, ponašanja i vještina i vrijednosti. Stilovi učenja zauzimaju važno mjesto u tumačenju različitih procesa učenja. Kako dispozicije stilova učenja određuju načine kako djelujemo u svijetu koji nas okružuje, načine učenja i oprimjerivanja znanja te komuniciranja, rad daje teorijsku analizu, pedagoške implikacije teme i komparaciju rezultata pojedinih znanstvenih istraživanja. U suvremenoj školi je potrebno dizajnirati kurikulume i nastavu koja promiče aktivno i samoregulirajuće učenje, kreativnost i kritičko mišljenje koji uvažavaju individualne stilove učenja, višestruke inteligencije, razvojne specifičnosti i potrebe učenika. Ukoliko su učenici intrizično motivirani kada uče, učenje je zabavno, a teorija višestrukih inteligencija upućuje na to da će učenici biti motivirani kada obavljaju aktivnosti koja se podudara s njihovim preferiranim stilom učenja. Uvažavajući specifične individualne pretpostavke i uvjete u kulturi nastave, učitelj oblikuje specifičan aranžman za učenje i određuje metode i intervencije koje učeniku predstavljaju orijentir u njegovoj individualnoj ili timskoj aktivnosti usmjeren njegovom stilu učenja. Mnogostruke učiteljeve uloge dolaze do izražaja u stvaranju i didaktičkom dizajniranju poticajne okoline za učenje, u poticanju metakognitivnih sposobnosti kod učenika, u njegovanju kulture dijaloga te pomoć u konstrukciji učenikovih kompetencija povezanih višestrukim inteligencijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)