Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 870252

Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole


Mlinarević, Vesnica
Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 2; 13-26 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 870252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole
(Implicit Messages in the Hidden Curriculum of a Contemporary School)

Autori
Mlinarević, Vesnica

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62 (2016), 2; 13-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
skriveni kurikulum ; kultura škole ; učenik ; implicitne poruke ; učitelj
(hidden curriculum ; school culutre ; learner ; implicit messages ; teacher)

Sažetak
U kulturi ustanove koja se transformira, u organizaciji koja uči i istražuje, kurikulum se neprekidno provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojnoj i obrazovnoj praksi. Javni i skriveni kurikulum korespondira s kvalitetom uvjeta (fizičkog i socijalnog) okruženja za življenje, učenje i odgoj. U strukturu javnog kurikuluma ugrađene su poruke preko cilja, vrijednosti, sadržaja i očekivanih ishoda te teže omogućiti odrastanje kompetentne i samopouzdane osobe, zdrave u tjelesnom, psihičkom i duhovnom smislu. Socijalna organizacija i ponašajni obrasci učitelja posljedično utječu na sudionike (učenike) socijalne interakcije u nastavi, a pretpostavljaju dominantni kulturni model, šire i skriveni kurikulum društva. Skriveni kurikulum objedinjuje javno neprepoznate, nepriznate i nepredviđene vrijednosti, znanja i stavove koje učenici preoblikuju u ponašajne životne obrasce. U interakciji s učiteljima različitih vrijednosnih orijentacija mogu biti skrivena nepisana pravila, podrazumijevana znanja na sve ono što se od učenika očekuje na neformalnoj i implicitnoj razini, a koje je „teško“ istraživati i analizirati u kulturi škole. U nastavi kao složenom procesu, skrivene poruke utječu na interakciju, kreativnost, kritičko mišljenje, motivaciju, uspjeh, druženje, samopoštovanje, povjerenje… Skriveni se kurikulum odražava svakodnevnim ponašanjem učitelja, učenika i ostalih odraslih, gdje učenici u različitim socijalnim interakcijama dobivaju poruke za cijeli život, a one posljedično utječu na kvalitetu školskog života.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Mlinarević, Vesnica
Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 2; 13-26 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Mlinarević, V. (2016) Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2), 13-26.
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica}, year = {2016}, pages = {13-26}, keywords = {skriveni kurikulum, kultura \v{s}kole, u\v{c}enik, implicitne poruke, u\v{c}itelj}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene \v{s}kole}, keyword = {skriveni kurikulum, kultura \v{s}kole, u\v{c}enik, implicitne poruke, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica}, year = {2016}, pages = {13-26}, keywords = {hidden curriculum, school culutre, learner, implicit messages, teacher}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Implicit Messages in the Hidden Curriculum of a Contemporary School}, keyword = {hidden curriculum, school culutre, learner, implicit messages, teacher} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font