Pregled bibliografske jedinice broj: 870252
Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole
Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 2; 13-26 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 870252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitne poruke u skrivenom kurikulumu suvremene škole
(Implicit Messages in the Hidden Curriculum of a Contemporary School)
Autori
Mlinarević, Vesnica
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 2;
13-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
skriveni kurikulum ; kultura škole ; učenik ; implicitne poruke ; učitelj
(hidden curriculum ; school culutre ; learner ; implicit messages ; teacher)
Sažetak
U kulturi ustanove koja se transformira, u organizaciji koja uči i istražuje, kurikulum se neprekidno provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojnoj i obrazovnoj praksi. Javni i skriveni kurikulum korespondira s kvalitetom uvjeta (fizičkog i socijalnog) okruženja za življenje, učenje i odgoj. U strukturu javnog kurikuluma ugrađene su poruke preko cilja, vrijednosti, sadržaja i očekivanih ishoda te teže omogućiti odrastanje kompetentne i samopouzdane osobe, zdrave u tjelesnom, psihičkom i duhovnom smislu. Socijalna organizacija i ponašajni obrasci učitelja posljedično utječu na sudionike (učenike) socijalne interakcije u nastavi, a pretpostavljaju dominantni kulturni model, šire i skriveni kurikulum društva. Skriveni kurikulum objedinjuje javno neprepoznate, nepriznate i nepredviđene vrijednosti, znanja i stavove koje učenici preoblikuju u ponašajne životne obrasce. U interakciji s učiteljima različitih vrijednosnih orijentacija mogu biti skrivena nepisana pravila, podrazumijevana znanja na sve ono što se od učenika očekuje na neformalnoj i implicitnoj razini, a koje je „teško“ istraživati i analizirati u kulturi škole. U nastavi kao složenom procesu, skrivene poruke utječu na interakciju, kreativnost, kritičko mišljenje, motivaciju, uspjeh, druženje, samopoštovanje, povjerenje… Skriveni se kurikulum odražava svakodnevnim ponašanjem učitelja, učenika i ostalih odraslih, gdje učenici u različitim socijalnim interakcijama dobivaju poruke za cijeli život, a one posljedično utječu na kvalitetu školskog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA