Pregled bibliografske jedinice broj: 870158
Razumijevanje slušanog kod učenika trećih razreda inkluzivnih škola
Razumijevanje slušanog kod učenika trećih razreda inkluzivnih škola // 23rd Ramiro and Zoran Bujas days: Book of abstracts / Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada, 2017. str. 198-198 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 870158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje slušanog kod učenika trećih razreda inkluzivnih škola
(Listening comprehension of the third grade students in inclusive schools)
Autori
Stančić, Z. ; Lisak, N., Matejčić, K.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23rd Ramiro and Zoran Bujas days: Book of abstracts
/ Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. - Zagreb : Medicinska naklada, 2017, 198-198
Skup
International Scientific Psychology Conference 23rd Ramiro and Zoran Bujas days
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razumijevanje slušanog, znanstveno-popularni tekst, mjerenje postignuća, inkluzija, učenici
(listening comprehension, scientific-popular text, measuring achievement, inclusion, students)
Sažetak
U nastavi Hrvatskoga jezika slušanje ima značajno mjesto u razvijanju svih jezičnih djelatnosti (čitanje, pisanje, govorenje). U osnovnoj školi najčešći su zadaci slušanja s razumijevanjem (Visinko, 2010). U okviru trogodišnjeg istraživačkog projekta financiranog od strane Erasmus +, K2, Strateško partnerstvo za škole, Obrazovanje utemeljeno na dokazima, provedeno je istraživanje pod naslovom „Euopski strateški model za školsku inkluziju“. Projekt je okupio stručnjake u području inkluzivnog obrazovanja Sveučilišta iz Italije (Perugia, Udine), Njemačke (Duisburg-Essen), Samostalnog Sveučilišta u Španjolskoj (Barcelona), Sveučilišta u Sloveniji (Ljubljana) te Sveučilišta u Hrvatskoj (Zagreb). U okviru projekta bilo je uključeno slušanje teksta s razumijevanjem. Učenici su slušali znanstveno-poularni tekst o vulkanima koji je učitelj/učiteljica čitao/čitala dva puta, po dijelovima teksta. Učenici su odgovarali na 12 pitanja višestrukog izbora s jednim točnim odgovorom. Pitanja su se odnosila na razumijevanje sadržaja poslušanoga teksta, odgovaranje na pitanja obogaćeno je s dva crteža. Cilj ovog rada je utvrditi postignuća učenika trećih razreda (N=307 ; N učenica=146) osnovnih škola grada Zagreba i Zagrebačke županije (N=17). U sve razrede škola uključeni su učenici s teškoćama (N=28), u razvoju, u učenju, okolinski uvjetovanim čimbenicima. Inicijalnim ispitivanjima utvrdili smo pokazatelje kvalitete inkluzivnih procesa (dimenzije: kultura, politika, praksa) u trećim razredima osnovnih škola. Rezultati istraživanja slušanja su pokazali da su opći bolji uspjeh na pitanjima poslušanoga teksta postigli učenici kako tipičnoga razvoja, tako i učenici s teškoćama, u razredima s visokim pokazateljima inkluzivnih procesa. Trajno preispitivanje poučavanja i učenja, traženje učinkovitih metoda, suradnja i potpora te mjerenje i vrednovanje postignuća najvažnije je za razvoj inkluzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Natalija Lisak Šegota
(autor)