Pregled bibliografske jedinice broj: 869919
Stavovi roditelja, učitelja i učenika prema programima za nadarene učenike
Stavovi roditelja, učitelja i učenika prema programima za nadarene učenike // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 269-278 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 869919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi roditelja, učitelja i učenika prema
programima za nadarene
učenike
(Parents', teachers' and students' attitudes
towards programs for gifted students)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Ravić, Silvija ; Borović, Ksenija
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 2;
269-278
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
stavovi prema programima za nadarene učenike, akceleracija, posebni razredni odjeli za nadarene učenike, roditelji, učitelji, učenici
(acceleration, attitudes, gifted students, grouping of gifted students, programs for gifted students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove roditelja, učitelja i učenika prema radu s nadarenim učenicima u školi, kao i prema oblicima obrazovanja nadarenih učenika kao što su akceleracija i grupiranje u posebne razredne odjele. U istraživanju je sudjelovalo 128 roditelja, 50 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave te 140 učenika 4. i 5. razreda osnovne škole. Pokazalo se da sve tri skupine imaju pozitivne stavove prema programima za nadarene učenike, pri čemu se jedina statistički značajna razlika pokazala između roditelja i učenika: učenici su imali nešto negativnije stavove. Nije se pokazala statistički značajna razlika u stavovima roditelja s obzirom na obrazovanje, kao ni s obzirom na to je li njihovo dijete uključeno u rad skupine darovite djece u školi. Stavovi nadarenih i nenadarenih učenika također su bili podjednaki. No, kao i učitelji i roditelji i učenici su iskazali dominantno negativne stavove prema „preskakanju“ razreda i grupiranju nadarenih učenika u posebne razredne odjele.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Nina Pavlin-Bernardić
(autor)