Pregled bibliografske jedinice broj: 869883
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 41-52 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 869883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali
(Reverse inclusion – pedagogical values and potentials)
Autori
Romstein, Ksenija ; Sekulić-Majurec, A.
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12
(2015), 1-2;
41-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzija, obrnuta inkluzija, poseban sustav odgoja i obrazovanja, kvaliteta odgoja i obrazovanja
(inclusion, reverse inclusion, special education, quality of education)
Sažetak
Inkluzija se, kao suvremeni pedagoški koncept, najčešće operacionalizira kroz redoviti sustav odgoja i obrazovanja. U suvremenoj literaturi inkluzija se eksplicira kao poželjna ideologija odgoja i obrazovanja, no postoje i autori koji upozoravaju da odgojno-obrazovne institucije zapravo podržavaju status quo socijalnih relacija što otežava njezinu implementaciju. Zbog toga se u posljednjih pet do deset godina na međunarodnoj razini sve više počelo govoriti o „obrnutoj” inkluziji – uključivanju djece tipičnog razvoja u posebni sustav odgoja i obrazovanja. Zagovaratelji obrnute inkluzije tvrde kako ona omogućuje djeci tipičnog razvoja učenje u kvalitetnijem okruženju iz više razloga: povoljniji je omjer odraslih i djece, postoji više mogućnosti za provođenje individualizacije načina rada i diferencijacije sadržaja rada, te zbog učiteljeve uske specijaliziranosti za učenje i poučavanje. S druge strane, obrnuta inkluzija djeci s teškoćama u razvoju omogućuje širenje socijalne mreže i stjecanje kompetencija potrebnih za svakodnevno socijalno funkcioniranje. Konkretnim praćenjem načina odgojno-obrazovnog rada u posebnom sustavu odgoja i obrazovanja zapažen je povoljniji omjer djece i odraslih, bolja diferencijacija nastavnih sadržaja te dominacija individualiziranog pristupa učeniku, uz korištenje specifčnih didaktičkih, audio-vizualnih sredstava i pomagala. Sve to ukazuje na postojanje resursa unutar postojećeg posebnog sustava odgoja i obrazovanja koji mogu odgovoriti na pedagoške pretpostavke obrnute inkluzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts