Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869883

Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali


Romstein, Ksenija; Sekulić-Majurec, A.
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 41-52 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 869883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali
(Reverse inclusion – pedagogical values and potentials)

Autori
Romstein, Ksenija ; Sekulić-Majurec, A.

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12 (2015), 1-2; 41-52

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzija, obrnuta inkluzija, poseban sustav odgoja i obrazovanja, kvaliteta odgoja i obrazovanja
(inclusion, reverse inclusion, special education, quality of education)

Sažetak
Inkluzija se, kao suvremeni pedagoški koncept, najčešće operacionalizira kroz redoviti sustav odgoja i obrazovanja. U suvremenoj literaturi inkluzija se eksplicira kao poželjna ideologija odgoja i obrazovanja, no postoje i autori koji upozoravaju da odgojno-obrazovne institucije zapravo podržavaju status quo socijalnih relacija što otežava njezinu implementaciju. Zbog toga se u posljednjih pet do deset godina na međunarodnoj razini sve više počelo govoriti o „obrnutoj” inkluziji – uključivanju djece tipičnog razvoja u posebni sustav odgoja i obrazovanja. Zagovaratelji obrnute inkluzije tvrde kako ona omogućuje djeci tipičnog razvoja učenje u kvalitetnijem okruženju iz više razloga: povoljniji je omjer odraslih i djece, postoji više mogućnosti za provođenje individualizacije načina rada i diferencijacije sadržaja rada, te zbog učiteljeve uske specijaliziranosti za učenje i poučavanje. S druge strane, obrnuta inkluzija djeci s teškoćama u razvoju omogućuje širenje socijalne mreže i stjecanje kompetencija potrebnih za svakodnevno socijalno funkcioniranje. Konkretnim praćenjem načina odgojno-obrazovnog rada u posebnom sustavu odgoja i obrazovanja zapažen je povoljniji omjer djece i odraslih, bolja diferencijacija nastavnih sadržaja te dominacija individualiziranog pristupa učeniku, uz korištenje specifčnih didaktičkih, audio-vizualnih sredstava i pomagala. Sve to ukazuje na postojanje resursa unutar postojećeg posebnog sustava odgoja i obrazovanja koji mogu odgovoriti na pedagoške pretpostavke obrnute inkluzije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija; Sekulić-Majurec, A.
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 41-52 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Romstein, K. & Sekulić-Majurec, A. (2015) Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 41-52.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Sekuli\'{c}-Majurec, A.}, year = {2015}, pages = {41-52}, keywords = {inkluzija, obrnuta inkluzija, poseban sustav odgoja i obrazovanja, kvaliteta odgoja i obrazovanja}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {Obrnuta inkluzija – pedago\v{s}ke vrijednosti i potencijali}, keyword = {inkluzija, obrnuta inkluzija, poseban sustav odgoja i obrazovanja, kvaliteta odgoja i obrazovanja} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Sekuli\'{c}-Majurec, A.}, year = {2015}, pages = {41-52}, keywords = {inclusion, reverse inclusion, special education, quality of education}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {Reverse inclusion – pedagogical values and potentials}, keyword = {inclusion, reverse inclusion, special education, quality of education} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font