Pregled bibliografske jedinice broj: 869857
Hrvatska prozodija u nastavi
Hrvatska prozodija u nastavi // Croatica et Slavica Iadertina, 12 (2016), 2; 513-528 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 869857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska prozodija u nastavi
(Teaching the Croatian Prosody)
Autori
Glušac, Maja
Izvornik
Croatica et Slavica Iadertina (1845-6839) 12
(2016), 2;
513-528
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
hrvatska prozodija, naglasna norma, odmaci od naglasnog sustava
(the accentual system of Croatian, accentual norm, shifts from the accentual norm)
Sažetak
U radu se propituje obrada hrvatskoga naglasnog sustava u srednjoškolskom obrazovanju. Analiziranjem udžbenika hrvatskoga jezika i anketiranjem srednjoškolskih gimnazijskih profesora i profesora strukovnih škola dobiveni su podatci o načinu obrade naglasnog sustava u različitih usmjerenjima, o problemima s obradom naglasnog sustava te o zastupljenosti pojedinih sadržaja u nastavi s osobitim osvrtom na odmake od naglasne norme – koji nisu obvezan nastavni sadržaj. Razlike u pristupu naglasnom sustavu s obzirom na srednjoškolsko usmjerenje potvrđuju se i anketiranjem bivših učenika gimnazija i strukovnih škola, kao i testovima znanja. Radom se potvrđuje i činjenica kako je zainteresiranost (i profesora i učenika) za učenje i usvajanje toga gradiva vrlo slaba što naposljetku potvrđuje i tvrdnju da standardni naglasak ne konotira prestiž, viši status i jezičnu kompetenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija