Pregled bibliografske jedinice broj: 869834
VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA
VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 69-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 869834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA
(The Importance of Using Learning Strategies in Achieving Success in Physics Classes for High School Students)
Autori
Vrdoljak, Gabrijela
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 2;
69-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
metakognitivna kontrola ; dubinsko procesiranje ; površinsko procesiranje ; ocjena iz fizike ; srednjoškolci
(metacognitive control ; deep processing ; surface processing ; physics grades ; high school students)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti razlikuju li se učenici u ocjeni iz fizike s obzirom na to u kojoj se mjeri koriste pojedinim strategijama učenja, a to su: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Strategijama učenja naziva se svako ponašanje ili mišljenje koje olakšava kodiranje informacija na način koji povećava njihovu integraciju i pronalaženje. Strategije učenja (kao što je dubinsko procesiranje i metakognitivne strategije) dovode se u vezu s pozitivnim obrazovnim ishodima. Ovo istraživanje provedeno je u kontekstu nastave fizike koju učenici često smatraju teškom i nezanimljivom. Istraživanje je provedeno na 625 učenika i učenica drugog i trećeg razreda srednje škole iz pet škola s područja Slavonije i Baranje. Korišteni instrument prilagođena je Skala strategija učenja (Lončarić, 2014) koja mjeri tri vrste strategija: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Rezultati su pokazali da učenici koji se više koriste dubinskim procesiranjem i ciklusom metakognitivne kontrole, te oni koji se manje koriste površinskim procesiranjem imaju bolje ocjene iz fizike. Rezultati upućuju na potrebu za edukacijom učenika o korištenju adekvatnim strategijama učenja čime bismo mogli prevenirati neuspjeh u ovom predmetu, a možda i negativne stavove koji se vežu uz fiziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija