Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869834

VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA


Vrdoljak, Gabrijela
VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 69-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 869834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA
(The Importance of Using Learning Strategies in Achieving Success in Physics Classes for High School Students)

Autori
Vrdoljak, Gabrijela

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII (2016), 2; 69-78

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
metakognitivna kontrola ; dubinsko procesiranje ; površinsko procesiranje ; ocjena iz fizike ; srednjoškolci
(metacognitive control ; deep processing ; surface processing ; physics grades ; high school students)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti razlikuju li se učenici u ocjeni iz fizike s obzirom na to u kojoj se mjeri koriste pojedinim strategijama učenja, a to su: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Strategijama učenja naziva se svako ponašanje ili mišljenje koje olakšava kodiranje informacija na način koji povećava njihovu integraciju i pronalaženje. Strategije učenja (kao što je dubinsko procesiranje i metakognitivne strategije) dovode se u vezu s pozitivnim obrazovnim ishodima. Ovo istraživanje provedeno je u kontekstu nastave fizike koju učenici često smatraju teškom i nezanimljivom. Istraživanje je provedeno na 625 učenika i učenica drugog i trećeg razreda srednje škole iz pet škola s područja Slavonije i Baranje. Korišteni instrument prilagođena je Skala strategija učenja (Lončarić, 2014) koja mjeri tri vrste strategija: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Rezultati su pokazali da učenici koji se više koriste dubinskim procesiranjem i ciklusom metakognitivne kontrole, te oni koji se manje koriste površinskim procesiranjem imaju bolje ocjene iz fizike. Rezultati upućuju na potrebu za edukacijom učenika o korištenju adekvatnim strategijama učenja čime bismo mogli prevenirati neuspjeh u ovom predmetu, a možda i negativne stavove koji se vežu uz fiziku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Gabrijela Vrdoljak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrdoljak, Gabrijela
VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 69-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vrdoljak, G. (2016) VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2), 69-78.
@article{article, author = {Vrdoljak, Gabrijela}, year = {2016}, pages = {69-78}, keywords = {metakognitivna kontrola, dubinsko procesiranje, povr\v{s}insko procesiranje, ocjena iz fizike, srednjo\v{s}kolci}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {VA\v{Z}NOST STRATEGIJA U\v{C}ENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJO\v{S}KOLACA}, keyword = {metakognitivna kontrola, dubinsko procesiranje, povr\v{s}insko procesiranje, ocjena iz fizike, srednjo\v{s}kolci} }
@article{article, author = {Vrdoljak, Gabrijela}, year = {2016}, pages = {69-78}, keywords = {metacognitive control, deep processing, surface processing, physics grades, high school students}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {The Importance of Using Learning Strategies in Achieving Success in Physics Classes for High School Students}, keyword = {metacognitive control, deep processing, surface processing, physics grades, high school students} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font