Pregled bibliografske jedinice broj: 869689
Dvojezično i višejezično obrazovanje u Republici Hrvatskoj u svjetlu hrvatske jezične politike i planiranja
Dvojezično i višejezično obrazovanje u Republici Hrvatskoj u svjetlu hrvatske jezične politike i planiranja // Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja, 44 (2016), 99-120 doi:10.21464/mo44.232.99120 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 869689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvojezično i višejezično obrazovanje u Republici Hrvatskoj u svjetlu hrvatske jezične politike i planiranja
(Bilingual and Plurilingual Education in the Republic of Croatia in View of Croatian Language Policy and Planning)
Autori
Lujić, Rea
Izvornik
Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 44
(2016);
99-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
dvojezično i višejezično obrazovanje ; Europska Unija ; jezična politika i planiranje ; Hrvatska
(bilingual and plurilingual education ; European Union ; language policy and language planning ; Croatia)
Sažetak
U radu se prikazuje jezična politika Europske unije i Republike Hrvatske, s osobitim naglaskom na politiku jezičnog obrazovanja, i predstavljaju se modeli dvojezičnog i višejezičnog obrazovanja u RH. U uvodu se ukazuje na složenost pri određivanju dvaju ključnih koncepata, dvojezičnog i višejezičnog obrazovanja i jezične politike i planiranja. U prvom dijelu predstavljaju se zakoni i inicijative EU koji ukazuju na ključne vidove njene jezične politike: zaštitu jezične raznolikosti i promicanje višejezičnog obrazovanja. Zatim se predstavlja hrvatska zakonska regulativa kojom se uređuje hrvatska jezična politika te se razmatraju pojedini vidovi jezičnog planiranja. U drugom dijelu rada prikazuje se šest modela dvojezičnog i višejezičnog obrazovanja prisutnih na području RH: izdvajajući model, njegujući model, potapajući model s dodatnom nastavom materinskog jezika, nastava stranog jezika, prestižni model i dinamični model. U zaključku se predlažu smjernice koje bi doprinijele usklađivanju hrvatske jezične politike s politikom EU i kvalitetnijem jezičnom planiranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- The Philosopher's Index
- ERIH PLUS
- EJOL
- DOAJ