Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869639

Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju?


Šincek, Daniela; Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Tomašić Humer, Jasmina
Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju? // 23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 259-259 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 869639 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju?
(What is perceived as cyber-violence by pupils?)

Autori
Šincek, Daniela ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Tomašić Humer, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. - Zagreb : Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 259-259

Skup
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nasilje, virtualno okruženje, percepcija
(violence, cyberspace, perception)

Sažetak
Ovim radom želio se provjeriti doživljaj učenika različite dobi o tome jesu li određena ponašanja iz virtualnog okruženja nasilna ili nisu. Sudjelovalo je 1404 učenika od četvrtog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole. Od devet procjenjivanih situacija jasno nasilnim sudionici vide sljedeće: "Petra je nakon prekida s Markom ušla u njegov profil i promijenila lozinku kako on više ne bi mogao koristiti svoj profil" (83, 7% sudionika procjenjuje nasilnim) ; "Ivani je prijateljica poslala fotografiju s kupanja i ona ju je objavila na Facebooku bez njezinog dopuštenja" (74, 3% procjenjuje nasilnim) dok situacije "Luka i Jakov dopisivali su se o tome kako je Petar danas u školi super igrao nogomet." 93, 7% procjenjuje nenasilnim i "Petra je Ivi ispod slike na profilu napisala „Lijepa si mi, prijateljice“ 92% procjenjuje nenasilnim. Ambivalentnost u procjenama izazivaju situacije "Marko je novi učenik 8.b razreda. On za sebe misli da je prava faca, a razred to ne misli. Odlučili su ne odobriti mu zahtjev da se priključi grupi njihovog razreda na Facebooku." (50, 8% smatra nasilnim) i "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ (53, 9% smatra nenasilnim). Uočljivi su određeni razvojni trendovi na pojedinim česticama. Tako 65% starijih učenika smatra da "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ označava nenasilno ponašanje, a, suprotno tome, 58% učenika šestih razreda isto prepoznaju kao nasilno ponašanje. Kod situacije koja opisuje nedopuštanje učeniku da se priključi razrednoj grupi na Facebooku 50, 2% učenika šestih i osmih razreda smatra da to nije nasilje, a nenasilnim to procjenjuje 56, 4% učenika četvrtih razreda, dok, suprotno njima, 58% srednjoškolaca smatra to ponašanje nasilnim. Temeljem dobivenih podataka uočava se da mladi ne prepoznaju neka nasilna ponašanja takvima, da jasno prepoznaju situacije koje nisu nasilne kao nenasilne te se uočavaju mogući učinci nekih iskustava (poput programa prevencije koji koriste određene primjere, a provode se u nižim razredima predmetne nastave što dovodi do drugačijih omjera u percepciji kod tih učenika u odnosu na starije ili mlađe učenike).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Duvnjak (autor)

Avatar Url Daniela Šincek (autor)

Avatar Url Marija Milić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šincek, Daniela; Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Tomašić Humer, Jasmina
Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju? // 23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 259-259 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Šincek, D., Duvnjak, I., Milić, M. & Tomašić Humer, J. (2017) Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju?. U: Arambašić, L., Erceg, I. & Kamenov, Ž. (ur.)23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}incek, Daniela and Duvnjak, Ivana and Mili\'{c}, Marija and Toma\v{s}i\'{c} Humer, Jasmina}, year = {2017}, pages = {259-259}, keywords = {nasilje, virtualno okru\v{z}enje, percepcija}, title = {\v{S}to u\v{c}enici percipiraju nasiljem u virtualnom okru\v{z}enju?}, keyword = {nasilje, virtualno okru\v{z}enje, percepcija}, publisher = {Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}incek, Daniela and Duvnjak, Ivana and Mili\'{c}, Marija and Toma\v{s}i\'{c} Humer, Jasmina}, year = {2017}, pages = {259-259}, keywords = {violence, cyberspace, perception}, title = {What is perceived as cyber-violence by pupils?}, keyword = {violence, cyberspace, perception}, publisher = {Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font