Pregled bibliografske jedinice broj: 869558
Povezanost samoefikasnosti, radnih orijentacija i zadovoljstva poslom voditelja učeničkih zadruga i drugih izvannastavnih aktivnosti
Povezanost samoefikasnosti, radnih orijentacija i zadovoljstva poslom voditelja učeničkih zadruga i drugih izvannastavnih aktivnosti, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 869558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost samoefikasnosti, radnih orijentacija i zadovoljstva poslom voditelja učeničkih zadruga i drugih izvannastavnih aktivnosti
(The relationship between self-efficacy, work orientations and job satisfaction of those manage student cooperatives and other extracurricular activities)
Autori
Mirjana Posavec
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.03
Godina
2016
Stranica
197
Mentor
Miljković, Dubravka
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti, učeničke zadruge, radne orijentacije, samoefikasnost, zadovoljstvo poslom
(extra-curricular activities, school cooperatives, work orientations, self-efficacy, job satisfaction)
Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati moguće razlike u povezanosti samoefikasnosti, radnih orijentacija i zadovoljstva poslom kod učitelja koji vode učeničku zadrugu te onih koji vode neku drugu izvannastavnu aktivnost. Kao teorijski okvir rada korištena je teorija samodeterminacije. U istraživanju je sudjelovalo 330 učitelja razredne i predmetne nastave – voditelja različitih izvannastavnih aktivnosti. Ispitivane varijable su: radne orijentacije na posao, na karijeru i na životni poziv, samoefikasnost i zadovoljstvo poslom. Skala radnih orijentacija modificirana za potrebe ovog istraživanja, tj. za učiteljsku profesiju, pokazala je zadovoljavajuću faktorsku valjanost i pouzdanost. Analiza između poduzoraka pokazala je razlike u radnim orijentacijama: učitelji voditelji učeničkih zadruga imaju izraženiju orijentaciju na karijeru dok voditelji ostalih izvannastavnih aktivnosti imaju izraženiju radnu orijentaciju na poziv. Naknadne analize unutar poduzorka pokazuju da učitelji imaju najizraženiju orijentaciju na poziv, manje na karijeru, a najmanje na posao. Pritom se radna orijentacija na poziv pokazala prediktorom zadovoljstva poslom kod voditelja ostalih izvannastavnih aktivnosti. Između poduzoraka nije bilo razlike u samoefikasnosti. Istraživanje je pokazalo razlike u zadovoljstvu poslom voditelja različitih aktivnosti koje su vrlo vjerojatno rezultat individualnih, profesionalnih, organizacijsko-kulturnih te motivacijskih čimbenika. Teorijski doprinosi ovog rada su modifikacija skale radnih orijentacija namijenjenih osnovnoškolskim učiteljima, tj. voditeljima izvannastavnih aktivnosti te bolje razumijevanje odnosa između radnih orijentacija učitelja, njihove dobrobiti i samoefikasnosti, kao i razumijevanje problematike specifične izvannastavne aktivnosti – učeničke zadruge. Praktični značaj istraživanja mogućnost je kreiranja radne okoline za učitelje koja bi efikasnije zadovoljavala njihove temeljne psihološke potrebe, a time i povećavala njihovu dobrobit (zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo karijerom), efikasnost i radnu motivaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb