Pregled bibliografske jedinice broj: 869390
Matematička darovitost
Matematička darovitost // 58. državno natjecanje iz matematike učenica i učenika osnovnih i srednjih škola - seminar za mentore
Primošten, Hrvatska, 2017. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 869390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematička darovitost
(Mathematical giftedness)
Autori
Juričić Devčić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
58. državno natjecanje iz matematike učenica i učenika osnovnih i srednjih škola - seminar za mentore
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 03.04.2017. - 05.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
darovitost, matematička darovitost, identifikacija, matematička natjecanja
(giftedness, mathematical giftedness, identification, mathematical competitions)
Sažetak
Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Različiti autori različito definiraju darovitost, pa tako za neke u populaciji ima 1% darovitih pojedinaca, dok se kod drugih udio darovitih penje i do 25%. Zajedničke značajke darovitosti kod različitih pristupa su: darovitost je kombinacija sposobnosti i osobina ličnosti ; darovitost se javlja u različitim domenama kao jedinstvena sposobnost ili kombinacija sposobnosti ; darovitost može biti manifestna, kada su rezultati vidljivi, ili potencijalna koja će se razviti uz poticaje i potporu okoline. Darovito dijete zbog izrazite misaone razvijenosti uočava nesklad unutar sebe ali i istodobnu različitost i sličnost s vršnjacima, što može izazvati intrapersonalne i interpersonalne teškoće. Darovita djeca zahtijevaju sustavno praćenje i konstantan rad. Mogući načini rada s darovitom djecom su: akceleracija, obogaćivanje kurikuluma, poticanje kreativnosti, mentorski rad, izvanškolske aktivnosti i uključivanje u natjecanja. U Republici Hrvatskoj još uvijek je nedovoljno razvijena skrb o darovitoj djeci. Natjecanja nisu jedini način identifikacije matematički darovite djece, ali uključivanje u natjecanja može biti efikasan način rada s matematički darovitom djecom i s njim treba početi što ranije. Također je potrebno je posvetiti veću pažnju matematički darovitim djevojčicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija