Pregled bibliografske jedinice broj: 869105
Razlike u motivaciji za učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika u učenika mlađe školske dobi
Razlike u motivaciji za učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika u učenika mlađe školske dobi // Strani jezici, 45 (2016), 2; 70-87 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 869105 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u motivaciji za učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika u učenika mlađe školske dobi
(Motivational differences in learning English and German as foreign languages in younger school-aged learners)
Autori
Karlak, Manuela ; Šimić, Dajana
Izvornik
Strani jezici (0351-0840) 45
(2016), 2;
70-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motivacija, engleski i njemački kao strani jezici, izloženost u izvannastavnom kontekstu, razlozi za učenje
(motivation, English and German as foreign languages, out-of-school exposure, reasons for learning)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja ukazuju na važnost motivacije u ovladavanju inim jezikom kao i na mogućnost da jačina motivacije može varirati ovisno o tome o kojem ciljnom jeziku je riječ, što se pak ponajprije dovodi u vezu s društvenom dimenzijom motivacije. Cilj ovog rada bio je kod hrvatskih učenika mlađe školske dobi, koji istodobno uče engleski i njemački kao strane jezike, istražiti razlike u motivaciji i s njom povezanih čimbenika s obzirom na: jačinu motivacije, željenu razinu ovladanosti stranim jezikom, izloženost u izvannastavnom kontekstu te razloge za učenje pojedinih jezika. Utvrđene su značajno više vrijednosti svih varijabla u korist engleskoga jezika u odnosu na njemački, kao i zanimljive kvalitativne razlike u pogledu razloga učenja dva strana jezika koje odražavaju snažne globalne i društvene utjecaje na motivaciju i ovladavanje stranim jezikom, pri čemu se višejezičnost ističe kao važan mehanizam kojim učenici njeguju različite supostojeće identitete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Manuela Karlak
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- ERIH PLUS
- Linguistic Bibliography Online
- MLA Directory of Periodicals
- MLA International Bibliography