Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869042

Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja


Radica, Davorka
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja // Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća / Davorka Radica, Vito Balić (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 227-240 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 869042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja
(Learning the Music Language through Solfeggio - Input and Output Competences of Music Education)

Autori
Radica, Davorka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća / Davorka Radica, Vito Balić - Split : Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2015, 227-240

ISBN
978-953-6617-37-1

Skup
5. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 15.05.2015. - 17.05.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
znanja, vještine, ishodi učenja, muzikalnost, glazbeni materijal
(knowledge, skills, learning outcomes, musicality, music material)

Sažetak
Znanja i vještine stečene na nastavi solfeggia preduvjet su učenju i razumijevanju glazbe na svim ostalim glazbenim predmetima, od kompleksnih i međusobno povezanih disciplina koje razotkrivaju glazbeni slog, tj. načine strukturiranosti glazbenog materijala, do najpraktičnijih znanja i vještina koje se odnose na pjevanje i sviranje glazbenih instrumenata. Kod sistematiziranja sadržaja na vertikali glazbenog obrazovanja, od glazbenih vrtića do završnih godina glazbenih akademija, načelno se moraju uzeti u obzir dva osnovna aspekta učenja: subjekt – učenik (student) sa svim zakonitostima slušne percepcije i razvojne psihologije, te objekt – glazba (glazbeni materijal), koji se u tradicionalnom smislu primarno odnosi na tonalitetni sustav. U radu će se razmotriti oba navedena aspekta sadržajne problematike solfeggia. Subjekt – okvirnim određivanjem tzv. ulaznih i izlaznih kompetencija predmeta na ključnim točkama vertikale glazbenog obrazovanja, uzimajući u obzir preciznu sistematizaciju faktografskih i slušnih znanja i vještina, te proces spoznajnih mikrosinteza i makrosinteza. Objekt - utvrđivanjem temeljnih pretpostavki sinkronijskog pristupa glazbenom materijalu kao sadržaju solfeggia. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u nastavi moguća je jedino uz poštivanje prave prirode subjekta i objekta, što je ujedno i pouzdan način pronalaženja njihovih dodirnih točaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Davorka Radica (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Radica, Davorka
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja // Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća / Davorka Radica, Vito Balić (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 227-240 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Radica, D. (2015) Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja. U: Davorka Radica, V. (ur.)Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća.
@article{article, author = {Radica, Davorka}, editor = {Davorka Radica, V.}, year = {2015}, pages = {227-240}, keywords = {znanja, vje\v{s}tine, ishodi u\v{c}enja, muzikalnost, glazbeni materijal}, isbn = {978-953-6617-37-1}, title = {Solfeggio kao u\v{c}enje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja}, keyword = {znanja, vje\v{s}tine, ishodi u\v{c}enja, muzikalnost, glazbeni materijal}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Radica, Davorka}, editor = {Davorka Radica, V.}, year = {2015}, pages = {227-240}, keywords = {knowledge, skills, learning outcomes, musicality, music material}, isbn = {978-953-6617-37-1}, title = {Learning the Music Language through Solfeggio - Input and Output Competences of Music Education}, keyword = {knowledge, skills, learning outcomes, musicality, music material}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font