Pregled bibliografske jedinice broj: 869042
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja // Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća / Davorka Radica, Vito Balić (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 227-240 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 869042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i
izlazne kompetencije na vertikali glazbenog
obrazovanja
(Learning the Music Language through Solfeggio -
Input and Output Competences of Music Education)
Autori
Radica, Davorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća
/ Davorka Radica, Vito Balić - Split : Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2015, 227-240
ISBN
978-953-6617-37-1
Skup
5. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 15.05.2015. - 17.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
znanja, vještine, ishodi učenja, muzikalnost, glazbeni materijal
(knowledge, skills, learning outcomes, musicality, music material)
Sažetak
Znanja i vještine stečene na nastavi solfeggia preduvjet su učenju i razumijevanju glazbe na svim ostalim glazbenim predmetima, od kompleksnih i međusobno povezanih disciplina koje razotkrivaju glazbeni slog, tj. načine strukturiranosti glazbenog materijala, do najpraktičnijih znanja i vještina koje se odnose na pjevanje i sviranje glazbenih instrumenata. Kod sistematiziranja sadržaja na vertikali glazbenog obrazovanja, od glazbenih vrtića do završnih godina glazbenih akademija, načelno se moraju uzeti u obzir dva osnovna aspekta učenja: subjekt – učenik (student) sa svim zakonitostima slušne percepcije i razvojne psihologije, te objekt – glazba (glazbeni materijal), koji se u tradicionalnom smislu primarno odnosi na tonalitetni sustav. U radu će se razmotriti oba navedena aspekta sadržajne problematike solfeggia. Subjekt – okvirnim određivanjem tzv. ulaznih i izlaznih kompetencija predmeta na ključnim točkama vertikale glazbenog obrazovanja, uzimajući u obzir preciznu sistematizaciju faktografskih i slušnih znanja i vještina, te proces spoznajnih mikrosinteza i makrosinteza. Objekt - utvrđivanjem temeljnih pretpostavki sinkronijskog pristupa glazbenom materijalu kao sadržaju solfeggia. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u nastavi moguća je jedino uz poštivanje prave prirode subjekta i objekta, što je ujedno i pouzdan način pronalaženja njihovih dodirnih točaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost