Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869029

Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera


Radica, Davorka; Siriščević, Mirjana
Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera // Zbornik radova 8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu" / Fatima Hadžić (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2014. str. 161-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 869029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera
(Theoretical suppositions for creating guidelines for the systematization of musical material as a starting point in creative compositional transfer)

Autori
Radica, Davorka ; Siriščević, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu" / Fatima Hadžić - Sarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2014, 161-188

Skup
8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 8.-11.11.2102

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbeni materijal, sastavljeni pravilni modusi, ritamska ćelija, serija trajanja
(musical meterial, compound regular modes, rhythmical cells, duration series)

Sažetak
Neminovnost nadvladavanja tonaliteta dovela je skladatelje posljednjih stotinu godina u poziciju stalne potrage, s obzirom na potrebitost pronalaska okvira djelovanja. Spomenuta je potraga rezultirala obiljem stilova i skladateljskih tehnika koje teorija- pratiteljica više nije uspijevala uobličiti u jedinstven sustav. U takvoj se situaciji kompozicijski nauk može iskristalizirati jedino iz pojedinačnih skladateljskih teorija, međutim, kreativnost u tom slučaju gubi na značenju zbog prenaglašenih skladateljskih osobnosti koje stoje iza pojedinih sustava. U tekstu se nude prijedlozi općenitijih ali i neutralnijih pristupa osnovama kompozicije koje manje pretendiraju biti novim kompozicijskim naukom a više smjeraju stvaranju pretpostavki nužnog skladateljskog iskustva „rada s materijalom“. Radi se o prijedlozima konkretnih kompozicijskih vježbi temeljenih na teoriji intervalskih napetosti (M. Siriščević) te presjeku sveukupnosti horizontalnih i vertikalnih ritamskih postupaka glazbe 20. stoljeća (D. Radica).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Davorka Radica (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Radica, Davorka; Siriščević, Mirjana
Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera // Zbornik radova 8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu" / Fatima Hadžić (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2014. str. 161-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Radica, D. & Siriščević, M. (2014) Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera. U: Fatima Hadžić (ur.)Zbornik radova 8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu".
@article{article, author = {Radica, Davorka and Siri\v{s}\v{c}evi\'{c}, Mirjana}, year = {2014}, pages = {161-188}, keywords = {glazbeni materijal, sastavljeni pravilni modusi, ritamska \'{c}elija, serija trajanja}, title = {Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazi\v{s}ta kreativnog kompozicijskog transfera}, keyword = {glazbeni materijal, sastavljeni pravilni modusi, ritamska \'{c}elija, serija trajanja}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzi\v{c}ka akademija Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Radica, Davorka and Siri\v{s}\v{c}evi\'{c}, Mirjana}, year = {2014}, pages = {161-188}, keywords = {musical meterial, compound regular modes, rhythmical cells, duration series}, title = {Theoretical suppositions for creating guidelines for the systematization of musical material as a starting point in creative compositional transfer}, keyword = {musical meterial, compound regular modes, rhythmical cells, duration series}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzi\v{c}ka akademija Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font