Pregled bibliografske jedinice broj: 869029
Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera
Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera // Zbornik radova 8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu" / Fatima Hadžić (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2014. str. 161-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 869029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica
usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta
kreativnog kompozicijskog transfera
(Theoretical suppositions for creating guidelines
for the systematization of musical material as a
starting point in creative compositional transfer)
Autori
Radica, Davorka ; Siriščević, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu"
/ Fatima Hadžić - Sarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2014, 161-188
Skup
8. međunarodni simpozij "Muzika u društvu"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 8.-11.11.2102
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeni materijal, sastavljeni pravilni modusi, ritamska ćelija, serija trajanja
(musical meterial, compound regular modes, rhythmical cells, duration series)
Sažetak
Neminovnost nadvladavanja tonaliteta dovela je skladatelje posljednjih stotinu godina u poziciju stalne potrage, s obzirom na potrebitost pronalaska okvira djelovanja. Spomenuta je potraga rezultirala obiljem stilova i skladateljskih tehnika koje teorija- pratiteljica više nije uspijevala uobličiti u jedinstven sustav. U takvoj se situaciji kompozicijski nauk može iskristalizirati jedino iz pojedinačnih skladateljskih teorija, međutim, kreativnost u tom slučaju gubi na značenju zbog prenaglašenih skladateljskih osobnosti koje stoje iza pojedinih sustava. U tekstu se nude prijedlozi općenitijih ali i neutralnijih pristupa osnovama kompozicije koje manje pretendiraju biti novim kompozicijskim naukom a više smjeraju stvaranju pretpostavki nužnog skladateljskog iskustva „rada s materijalom“. Radi se o prijedlozima konkretnih kompozicijskih vježbi temeljenih na teoriji intervalskih napetosti (M. Siriščević) te presjeku sveukupnosti horizontalnih i vertikalnih ritamskih postupaka glazbe 20. stoljeća (D. Radica).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost