Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869022

Integracijski pristup glazbenom djelu


Radica, Davorka; Leverić-Špoljarić, Nataša
Integracijski pristup glazbenom djelu // Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Sabina Vidulin-Orbanić (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 404-426 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 869022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Integracijski pristup glazbenom djelu
(Integrative approach to music work)

Autori
Radica, Davorka ; Leverić-Špoljarić, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Sabina Vidulin-Orbanić - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013, 404-426

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena analiza, teorijske glazbene discipline, W.A.Mozart, Simfonija u g-molu KV550, cjelovito razumijevanje glazbenog djela
(comprehensive understanding of musical work, Mozart's Symphpny in G minor KV550, musical analysis, theoretical musical disciplines)

Sažetak
Ideja interdisciplinarnosti u ovom se radu nastoji prikazati kroz dva načelna pristupa: 1) kao sjedinjenje glazbene teorije i glazbene prakse (znanstveno-analitičkog pristupa umjetničkom djelu i provedbe glazbeno-teorijskih disciplina u nastavi srednjih glazbenih škola) ; 2) kao integracija različitih aspekata poučavanja glazbe s ciljem cjelovitijeg slušnog i analitičkog razumijevanja glazbenog djela. U tom je smislu kao ogledno djelo odabran prvi stavak (Allegro molto) Simfonije br. 40 u g- molu, KV 550 W. A. Mozarta. Najveća izazovnost osmišljavanja praktičnog dijela integracijskog pristupa očituje se upravo u činjenici da se svaki segment glazbenog obrazovanja mora izričito usmjeriti ka svom „višem“ smislu, tj. mora predstavljati jednu dimenziju sagledavanja glazbenog djela, koja će u konačnici doprinijeti njegovom cjelovitom, iznijansiranom razumijevanju. Intonacijsko- ritamske vještine (solfeggio) obuhvatit će pjevanje glavnog tematskog (melodijskog) materijala i uočavanje transformacija koje tema doživljava tijekom glazbenog procesa. Poznavanje tonalitetnih zakonitosti usvojenih na nastavi harmonije (harmonijska analiza) razotkrit će stvarne razloge istih transformacija. Tonalitetni plan i osobitosti harmonijsko- interpunkcijskih završetaka u naznačenom instrumentalnom skladbenom strukturiranju bit će temelj analizi glazbenog oblika, koja će najviše približiti učenika/slušatelja razumijevanju višedimenzionalne glazbene cjelovitosti. Svi će navedeni postupci u konačnici osigurati izravan pristup jednoj od temeljnih skladbi glazbene literature s aspekta povijesti glazbe, gdje će se integracijski shvaćeno djelo argumentirano smjestiti u odgovarajući stilski kontekst, te ujedno očitovati individualne odlike Mozartova glazbenoga govora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Davorka Radica (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Radica, Davorka; Leverić-Špoljarić, Nataša
Integracijski pristup glazbenom djelu // Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Sabina Vidulin-Orbanić (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 404-426 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Radica, D. & Leverić-Špoljarić, N. (2013) Integracijski pristup glazbenom djelu. U: Sabina Vidulin-Orbanić (ur.)Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje.
@article{article, author = {Radica, Davorka and Leveri\'{c}-\v{S}poljari\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2013}, pages = {404-426}, keywords = {glazbena analiza, teorijske glazbene discipline, W.A.Mozart, Simfonija u g-molu KV550, cjelovito razumijevanje glazbenog djela}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Integracijski pristup glazbenom djelu}, keyword = {glazbena analiza, teorijske glazbene discipline, W.A.Mozart, Simfonija u g-molu KV550, cjelovito razumijevanje glazbenog djela}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Radica, Davorka and Leveri\'{c}-\v{S}poljari\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2013}, pages = {404-426}, keywords = {comprehensive understanding of musical work, Mozart's Symphpny in G minor KV550, musical analysis, theoretical musical disciplines}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Integrative approach to music work}, keyword = {comprehensive understanding of musical work, Mozart's Symphpny in G minor KV550, musical analysis, theoretical musical disciplines}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font