Pregled bibliografske jedinice broj: 869022
Integracijski pristup glazbenom djelu
Integracijski pristup glazbenom djelu // Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Sabina Vidulin-Orbanić (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 404-426 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 869022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracijski pristup glazbenom djelu
(Integrative approach to music work)
Autori
Radica, Davorka ; Leverić-Špoljarić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje
/ Sabina Vidulin-Orbanić - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013, 404-426
ISBN
978-953-7498-65-8
Skup
Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena analiza, teorijske glazbene discipline, W.A.Mozart, Simfonija u g-molu KV550, cjelovito razumijevanje glazbenog djela
(comprehensive understanding of musical work, Mozart's Symphpny in G minor KV550, musical analysis, theoretical musical disciplines)
Sažetak
Ideja interdisciplinarnosti u ovom se radu nastoji prikazati kroz dva načelna pristupa: 1) kao sjedinjenje glazbene teorije i glazbene prakse (znanstveno-analitičkog pristupa umjetničkom djelu i provedbe glazbeno-teorijskih disciplina u nastavi srednjih glazbenih škola) ; 2) kao integracija različitih aspekata poučavanja glazbe s ciljem cjelovitijeg slušnog i analitičkog razumijevanja glazbenog djela. U tom je smislu kao ogledno djelo odabran prvi stavak (Allegro molto) Simfonije br. 40 u g- molu, KV 550 W. A. Mozarta. Najveća izazovnost osmišljavanja praktičnog dijela integracijskog pristupa očituje se upravo u činjenici da se svaki segment glazbenog obrazovanja mora izričito usmjeriti ka svom „višem“ smislu, tj. mora predstavljati jednu dimenziju sagledavanja glazbenog djela, koja će u konačnici doprinijeti njegovom cjelovitom, iznijansiranom razumijevanju. Intonacijsko- ritamske vještine (solfeggio) obuhvatit će pjevanje glavnog tematskog (melodijskog) materijala i uočavanje transformacija koje tema doživljava tijekom glazbenog procesa. Poznavanje tonalitetnih zakonitosti usvojenih na nastavi harmonije (harmonijska analiza) razotkrit će stvarne razloge istih transformacija. Tonalitetni plan i osobitosti harmonijsko- interpunkcijskih završetaka u naznačenom instrumentalnom skladbenom strukturiranju bit će temelj analizi glazbenog oblika, koja će najviše približiti učenika/slušatelja razumijevanju višedimenzionalne glazbene cjelovitosti. Svi će navedeni postupci u konačnici osigurati izravan pristup jednoj od temeljnih skladbi glazbene literature s aspekta povijesti glazbe, gdje će se integracijski shvaćeno djelo argumentirano smjestiti u odgovarajući stilski kontekst, te ujedno očitovati individualne odlike Mozartova glazbenoga govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost