Pregled bibliografske jedinice broj: 868985
Dva nestala zadarska portreta i jedan šibenski dokument za Giovannija Antonija Zoncu
Dva nestala zadarska portreta i jedan šibenski dokument za Giovannija Antonija Zoncu // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, 59 (2016), 37-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 868985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dva nestala zadarska portreta i jedan šibenski dokument za Giovannija Antonija Zoncu
(Two Lost Portraits from Zadar and a Document on Giovanni Antonio Zonca and Šibenik)
Autori
Goja, Bojan
Izvornik
Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti (0553-6707) 59
(2016);
37-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
17. stoljeće, slikarstvo, portreti, Lovre (Lorenzo) Fondra, obitelj Detrico, Zadar, Giovanni Antonio Zonca, Šibenik
(17th century, painting, portraits, Lovre (Lorenzo) Fondra, the Detrico family, Zadar, Giovanni Antonio Zonca, Šibenik)
Sažetak
U monografiji Pitture antiche di Zara (Zadar, 1912.) kulturni djelatnik, pisac i istraživač slikarstva Giuseppe Sabalich (1856.–1828.) opisuje slike koje su se čuvale u privatnim zbirkama građanskih i plemićkih obitelji u Zadru ali i u njihovim kućama i ljetnikovcima na otocima i u zaleđu. Nekoliko fotografija koje su vjerojatno rađene prigodom njegovog istraživanja zadarskog slikarstva a nisu upotrijebljene u knjizi čuvaju se u Državnom arhivu u Zadru. U ovom se radu iz tog fonda objavljuje fotografija portreta Lovre Fondre kao i fotografija portreta neznanog ratnika iz obitelji Detrico. Fotografije dvaju portreta ranije nisu bile objavljene i nisu bile poznate u literaturi. Prvi portret je u vrijeme kada je Sabalić radio na knjizi bio u vlasništvu Luigija Felicinovića a vlasnik drugoga bio je Francesco Damiani di Vergada. Za našu kulturnu povijest posebno je važan portret Lorenza Fondra (Šibenik, 1644.–Zadar, 1709.) koji je bio jedna od najistaknutijih osoba mletačke Dalmacije u drugoj polovini 17. i početka 18. stoljeća zbog svojeg djelovanja na širokom području od književnosti i prava do historiografije i diplomacije. Na drugom portretu prikazan je član jedne od najuglednijih zadarskih plemićkih obitelji koja je dala mnoge zaslužne pripadnike koji su obavljali visoke dužnosti u službi Republike Venecije. Nije poznato što se s portretima događalo nakon izdanja Sabalićeve monografije niti da li su uopće sačuvani. U drugom dijelu rada objavljuje se novopronađeni arhivski dokument iz 1695. godine u kojem se govori o slici koju je venecijanski slikar Giovanni Antonio Zonca (1652.–1723.) trebao izraditi za samostan sv. Dominika u Šibeniku. U dokumentu koji se čuva u zadarskom Državnom arhivu fra Frane Parčić, prior samostana sv. Dominika u Šibeniku, imenuje svojim opunomoćenicima fra Gerolima Galantea i fra Giovannija Alvisea Cornelija, kako bi ga zastupali u prijeporu koji je nastao zbog izrade ranije naručene slike. Zoncino djelo nije moguće prepoznati među sačuvanim slikama u inventaru šibenskog dominikanskog samostana pa ne treba isključiti mogućnost da slika nikada nije niti dovršena i isporučena. Bez obzira na to, dokument je vrijedno svjedočanstvo da je Giovanni Antonio Zonca radio i za naručitelje iz Dalmacije a ne samo za one iz Venecije i okolnih gradova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti