Pregled bibliografske jedinice broj: 868955
Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi
Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi, 2016., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 868955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi
(Elementary school students' understanding of particulate nature of matter)
Autori
Kuzmić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2016
Stranica
59
Mentor
Planinić, Maja
Ključne riječi
atomi, molekule, građa tvari, osnovna škola, nastava fizike, Project 2061
(atoms, molcules, structure of matter, elementary school, physics education, Project 2061)
Sažetak
Učenici osnovnih škola imaju brojne poteškoće s razumijevanjem čestične građe tvari. Mnoge su njihove poteškoće dokumentirane u raznim zemljama svijeta, a jedan dio njih prikazan je i u materijalima Američke udruge za napredak znanosti (AAAS) pod nazivom Project 2061. Odabrano je 15 zadataka iz samoga projekta, koji su bili testirani na 1000 američkih učenika 6. do 9. razreda, a kojima se moglo procijeniti razumijevanje čestične građe tvari hrvatskih učenika. Testiranje je provedeno u Zagrebu, na 109 učenika sedmih i osmih razreda Osnovne škole grofa Janka Draškovića. Pokazalo se da ne postoji statistička razlika u uspjehu na testu između učenika sedmoga i osmoga razreda. Neke su se miskoncepcije pokazale vrlo čvrstima i pojavile su se i u sedmim i u osmim razredima. Usporedba s američkim učenicima pokazala je kako su hrvatski učenici statistički značajno uspješnije riješili test od američkih učenika, ali su brojne miskoncepcije, koje su se javile kod američkih učenika, bile prisutne i kod naših učenika osnovne škole. Na kraju su dani prijedlozi kako bi se kroz nastavu fizike te pogrešne ideje mogle promijeniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Maja Planinić
(mentor)