Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 868955

Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi


Kuzmić, Ivana
Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi, 2016., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 868955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi
(Elementary school students' understanding of particulate nature of matter)

Autori
Kuzmić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.09

Godina
2016

Stranica
59

Mentor
Planinić, Maja

Ključne riječi
atomi, molekule, građa tvari, osnovna škola, nastava fizike, Project 2061
(atoms, molcules, structure of matter, elementary school, physics education, Project 2061)

Sažetak
Učenici osnovnih škola imaju brojne poteškoće s razumijevanjem čestične građe tvari. Mnoge su njihove poteškoće dokumentirane u raznim zemljama svijeta, a jedan dio njih prikazan je i u materijalima Američke udruge za napredak znanosti (AAAS) pod nazivom Project 2061. Odabrano je 15 zadataka iz samoga projekta, koji su bili testirani na 1000 američkih učenika 6. do 9. razreda, a kojima se moglo procijeniti razumijevanje čestične građe tvari hrvatskih učenika. Testiranje je provedeno u Zagrebu, na 109 učenika sedmih i osmih razreda Osnovne škole grofa Janka Draškovića. Pokazalo se da ne postoji statistička razlika u uspjehu na testu između učenika sedmoga i osmoga razreda. Neke su se miskoncepcije pokazale vrlo čvrstima i pojavile su se i u sedmim i u osmim razredima. Usporedba s američkim učenicima pokazala je kako su hrvatski učenici statistički značajno uspješnije riješili test od američkih učenika, ali su brojne miskoncepcije, koje su se javile kod američkih učenika, bile prisutne i kod naših učenika osnovne škole. Na kraju su dani prijedlozi kako bi se kroz nastavu fizike te pogrešne ideje mogle promijeniti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Planinić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuzmić, Ivana
Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi, 2016., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Kuzmić, I. (2016) 'Učeničko razumijevanje čestične građe tvari u osnovnoj školi', diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuzmi\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {59}, keywords = {atomi, molekule, gra\dja tvari, osnovna \v{s}kola, nastava fizike, Project 2061}, title = {U\v{c}eni\v{c}ko razumijevanje \v{c}esti\v{c}ne gra\dje tvari u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {atomi, molekule, gra\dja tvari, osnovna \v{s}kola, nastava fizike, Project 2061}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuzmi\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {59}, keywords = {atoms, molcules, structure of matter, elementary school, physics education, Project 2061}, title = {Elementary school students' understanding of particulate nature of matter}, keyword = {atoms, molcules, structure of matter, elementary school, physics education, Project 2061}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font